شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۵
کد خبر: ۱۱۳۰۲۶
|
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
همزمان با نخستین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس محفل انس با قرآن کریم در چهار کشور ایران، عراق، سوریه و لبنان موسوم به «محفل محور مقاومت» برگزار می‌شود.
برپایی بزرگترین محفل قرآنی به وسعت جبهه مقاومت همزمان در 4 کشوربه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، این محفل شنبه ۱۳ دیماه از ساعت 18:30 تا  20  از حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) آغاز و ضمن ارتباط زنده با کشورهای دیگر، از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

شهرهای کرمان در ایران، دمشق (حرم مطهر حضرت زینب سلام الله علیها) در سوریه، ضاحیه در لبنان و بغداد محل شهادت سردار شهید سلیمانی و ابومهدی و همرزمانشان و وادی السلام نجف در عراق میزبان این محفل نورانی قرآنی خواهند بود.

در این محفل قرآنی، محمد نبیل أمهز ، مهدی شمعونی، حمزة منعم قاریان لبنانی هستند که به تلاوت آیات ۳۰ تا ۳۶سوره مبارکه فصلت، آیات ۲۱ تا ۲۷ سوره مبارکه احزاب ۲۱ تا ۲۷ و آیات ۷۱ تا ۷۶ سوره مبارکه نساء می پردازند.

در سوریه نیز آیات ۱ تا ۷ سوره مبارکه فتح، آیات ۳۵ تا ۳۸ سوره مبارکه نور و آیات ۱۸۹ تا ۱۹۵ سوره آل عمران توسط سید جواد حسینی و جعفرزاده قرائت می‌شود.

در فرودگاه بغداد، محل شهادت سردار قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس قرای عراقی آیات ۳۸ تا ۴۱ سوره مبارکه حج، آیات اول تا دهم سوره مبارکه انفال، و آیات ۱۶۹ تا ۱۷۴ سوره مبارکه آل عمران را تلاوت می‌کنند و در  وادی السلام نجف بر سر مزار مطهرشهید ابومهدی نیز آیات ۷۲ تا ۷۵ سوره مبارکه انفال، آیات ۵۹ تا ۶۵ همین سوره و آیات ۲۹ تا ۳۵ سوره مبارکه فاطر قرائت خواهد شد.
در کرمان، محل ولادت و مزار مطهر سپهبد شهید قاسم سلیمانی آیات ۸۲ تا ۸۵ سوره مبارکه مائده، آیات ۹۵ تا ۱۰۰ سوره مبارکه نساء و آیات ۶۱ تا ۷۷ سوره مبارکه فرقان توسط مجیدطالبی زاده، مجتبی یداللهی و رسول دوست محمدی در حضور ارادتمندان و عاشقان سردار دل ها قرائت می‌شود.
نظر شما