پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۰
کد خبر: ۱۱۳۰۵۶
|
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
شفیق با اشاره به اینکه به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) تابلو نقاشی ۷۰ متری زندگی فاطمی طراحی شده است، گفت: این نمایشگاه در قالب ۳۵ تابلو نقاشی است که ابعاد مختلف شخصیت حضرت زهرا(س) را سلسله‌وار روایت می‌کند.
نمایش زندگی حضرت زهرا(س) در ۳۵ تابلوی نقاشیبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، محمود شفیق، مسئول کانون فرهنگی و هنری مسجد مهدیون کرج با اشاره به اینکه این کانون چندسالی است در حوزه هنری و نمایشگاهی فعال شده است،‌ اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین آثار و برنامه‌های ما، نمایش واقعه عاشورا در قالب هنرهای تجسمی است که به عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی به مدت سه سال در بین‌الحرمین کربلای معلی به نمایش در آمد.
وی افزود: در این نمایشگاه وقایع قبل و بعد روز عاشورا را در قالب هنرهای تجسمی به نمایش گذاشتیم که با استقبال بی‌نظیری به خصوص از سوی عراقی‌ها مواجه شد.

نمایش زندگی حضرت زهرا(س) در ۳۵ تابلوی نقاشیتابلو نقاشی ۷۰ متری زندگی فاطمی

شفیق با اشاره به اینکه به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) تابلو نقاشی ۷۰ متری زندگی فاطمی طراحی شده است، گفت: این نمایشگاه در قالب ۳۵ تابلو نقاشی است که ابعاد مختلف شخصیت حضرت زهرا(س) را سلسله‌وار روایت می‌کند. این نمایشگاه دوسال است که رونمایی شده و امسال نیز بناست در ایام فاطمیه البته به شیوه متفاوت به دلیل شرایط کرونایی در معرض دید عموم قرار گیرد.

مسئول کانون فرهنگی و هنری مسجد مهدیون کرج تصریح کرد: این تابلوها عصاره هزاران صفحه کتاب است که در هر تابلو تلاش شده چند درس و بخش از زندگانی حضرت زهرا(س) روایت شود. در این تابلوها موضوعات مختلفی اعم از عبادت، کمک به دیگران، حدیث کساء، آیه مباهله، سوره هل اتی، واقعه غدیر، ماجرای سقیفه و ... شرح داده شده است.

داستان تابلوی نمایشی زندگی حضرت زهرا

وی با بیان اینکه در موضوع حضرت زهرا(س) تنها به بحث شهادت و مصیبت‌های ایشان پرداخته می‌شود، گفت: در این تابلوها از قبل از تولد ایشان تا روز قیامت و سپس جنت و حدیث ثقلین پیامبر(ص) شرح داده شده است.

نمایش زندگی حضرت زهرا(س) در ۳۵ تابلوی نقاشیشفیق گفت: نمایشگاه دائمی از این تابلوها برپا شده است که همواره مورد بازدید اقشار مختلف بود، اما به دلیل شرایط کرونایی تنها به صورت محدود برای بازدید افراد فراهم است، ولی تصمیم این شد تا از محتوای آن مسابقه‌ای برگزار کنیم تا این تابلوها در معرض دید همگان قرار گیرد. فایل این تابلوها به صورت PDF منتشر خواهد شد تا از ۲۵ دی‌ماه تا روز میلاد حضرت زهرا(س) در اختیار مخاطبان باشد و مردم با الهام از نقاشی‌ها و مطالعه متون مرتبط در مسابقه شرکت کنند و به سوالات پاسخ دهند.

نمایشگاه امام زمان شناسی به زودی

مسئول کانون فرهنگی و هنری مسجد مهدیون کرج تصریح کرد: نمایشگاه دائمی امام زمان شناسی نیز براساس معرفی سیر انبیاء الهی تا امام زمان(عج) در دستور کار است که در پایان به فرازهایی از دعای ندبه ختم می‌شود که هم‌اکنون سیر مطالعاتی و طراحی آن در حال اجراست تا ان شاء الله به زودی منتشر شده و در معرض دید عموم قرار گیرد.
نظر شما