جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۴۱
کد خبر: ۱۱۳۱۳۱
|
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی
«قرارگاه هنری جهادی حاج قاسم» زیر نظر هنرستان فرهنگ در نظر دارد تا به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی جشنواره هنری حق را برگزار کند.
اولین دوره جشنواره هنری حق برگزار می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، «قرارگاه هنری جهادی حاج قاسم» زیر نظر هنرستان فرهنگ در نظر دارد تا به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره حاج قاسم در ذهن نوجوانان ایران نخستین جشنواره هنری حق را برگزار کند.

پس از برگزاری جلسات متعدد در قرارگاه هنری جهادی حاج قاسم اجرای جشنواره هنری حق به تصویب رسید. بناست که این رویداد فرهنگی هنری با در نظر گرفتن وجود ویروس منحوس کرونا پیش برده شود و همین امر موجب شده تا در کنار ریل اصلی جشنواره که توجه به عرصه فیلم‌سازی نسل نوجوان است، به موضوع نگارش متن، سرودن شعر، طراحی پوستر و آثار گرافیکی نیز پرداخته شود که فارغ از وجوب کار حضوری در فضای جامعه، در فضای فردی و منزل نیز هر کس قدرت حضور در این بخش را دارد.

بنابراین بخش‌های اصلی جشنواره شامل فیلم کوتاه، نماهنگ و کلیپ، داستان کوتاه، دلنوشته و شعر، نقاشی دیجیتال، پوستر و آثار گرافیکی است که با محوریت مقاومت اسلامی برگزار می‌شود.

هدف اولیه از اقدام برای برگزاری جشنواره حق را می‌توان زنده نگه داشتن یاد و خاطره‌ی حاج قاسم در ذهن و جان نوجوانان سرزمین‌مان دانست. اما جشنواره حق در کنار هدف اصلی، هدف‌های متعدد دیگری را نیز دنبال می‌کند. از جمله:

۱) دعوت از نوجوانان جهت شرکت در این جشنواره
۲) انجام یک رزمایش رسانه‌ای در ایام سالگرد شهادت حاج قاسم و یارانش
۳) القای فرم هنری فیلم و متن و گرافیک برای ارائه محتوای ذهنی
۴) ایجاد بستری برای کسب تجربه هنری رسانه‌ای نسل نوجوان
۵) ترسیم آینده‌ای رسانه‌ای هنری برای نوجوانان دغدغه‌مند

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر و آشنایی با قوانین جشنواره و نحوه شرکت در این رویداد به سایت جشنواره به نشانی www.HaghFestival.ir مراجعه کنند. برگزاری آئین اختتامیه اولین دوره جشنواره هنری حق، جمعه ۸ اسفندماه ۱۳۹۹ همزمان با شب شهادت حضرت زینب سلام‌الله‌علیها در نظر گرفته شده است.
نظر شما