پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۵۷
کد خبر: ۱۱۳۲۵۱
|
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
تعزیه «نگین سلیمانی» همزمان با سالگرد شهادت «سردار حاج قاسم سلیمانی» به همت پردیس تئاتر تهران در پایتخت اجرا می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی را پشت سر گذاشتیم اما هنوز اجرا و برگزاری برنامه‌های هنری مرتبط با این شهید بزرگوار ادامه دارد.

از جمله این‌که تعزیه نگین سلیمانی که از دیروز در پردیس تئاتر تهران کار خود را آغاز کرده تا ۱۶ دی ماه ادامه خواهد داشت.
تعزیه نگین سلیمانی، عنوان ویژه برنامه‌ای است که همزمان با سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی در حال اجراست. این برنامه با مشارکت ناحیه مقاومت بسیج مالک اشتر و کانون تخصصی تعزیه منهاج در قالب تعزیه طی روزهای ۱۳ تا ۱۶ دی ماه مصادف ایام شهادت سردار دل‌ها شهید حاج‌قاسم برگزار می‌شود.

مقرر است طی چهار روز، ۲۰ اجرای ۳۰ دقیقه‌ای در نقاط مختلف شهر تهران برگزار شود. این اجراها شامل سه پرده نمایش از رشادت‌های این شهید بزرگوار   و تلفیق آن با سه بخش از تعزیه اهل‌بیت (ع) و یاران ایشان خواهد بود و در نهایت، برنامه با بیانی از فرمایشات حضرت علی (ع) از نهج‌البلاغه پیرامون مباحث فتنه به پایان می‌رسد.

این تعزیه یکشنبه(۱۴دی) ساعت ۱۰ در شهرک شهیدبروجردی، ساعت ۱۱ در بوستان ولیعصر(عج)، ساعت ۱۵ و ۱۶ در شهرک مسعودیه، دوشنبه(۱۵دی) ساعت ۹، ۱۰ و ۱۱ در آستان امامزاده صالح(ع)، ساعت ۱۴ در خیابان شهیدآقاجانلو، ساعت ۱۵، ۱۶ و ۱۷ در میدان امام حسین(ع) و سه‌شنبه(۱۶دی) ساعت ۹:۳۰ در محوطه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ساعت ۱۱ در آستان مقدس سیده ملک خاتون، ساعت ۱۴ در آستان مقدس اهل بن علی(ع)، ساعت ۱۵ در شهرک رضویه و ساعت ۱۶ در شهرک مشیریه اجرا می‌شود.

«سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه «ابومهدی المهندس» معاون سازمان «الحشد الشعبی» عراق و تعدادی از همرزمانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.
نظر شما