جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۵۳
کد خبر: ۱۱۳۳۱۹
|
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
​​​​​​ برای نخستین بار در تاریخ جشنواره فیلم فجر، فهرست فیلم‌های متقاضی شرکت در این رویداد منتشر شد.
۱۱۰ فیلم متقاضی شرکت در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شدندبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، دبیرخانه جشنواره فیلم فجر بامداد سه‌شنبه فهرست فیلم‌های متقاضی شرکت در سی و نهمین دوره این رویداد را منتشر کرد.

در سال‌های گذشته اسامی فیلم‌های متقاضی حضور در جشنواره همیشه از راه‌های غیر معتبر به گوش می‌رسید و دبیرخانه جشنواره خبری مبنی بر حضور فیلم‌های متقاضی منتشر نمی‌کرد. امسال برای نخستین بار در تاریخ جشنواره فیلم فجر، فهرست فیلم‌های متقاضی شرکت در جشنواره منتشر شد.

برابر با این فهرست ۱۱۰ فیلم درخواست حضور در جشنواره فجر ۱۳۹۹ را دارند. نکته جالب در لیست اعلام‌شده حضور چهره‌های شناخته‌شده است که بعضی از آن‌ها برای نخستین بار است که فیلمی را کارگردانی کرده‌اند. هوشنگ گلمکانی منتقد سینما، حمیدرضا آذرنگ بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، ارسلان امیری فیلمنامه‌نویس و مهرداد کوروش‌نیا فیلمنامه‌نویس و نمایش‌نامه‌نویس جزو فیلم‌اولی‌های این دوره هستند که قرار است در کنار سینماگرانی چون نرگس آبیار، هاتف علیمردانی، حمید نعمت‌الله، احسان عبدی‌پور، محمدحسین مهدویان، روح‌الله حجازی و نادر مقدس به رقابت بپردازند.

شیوع کرونا و اما و اگرهای برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر درحالی‌که بسیاری از جشنواره‌های معتبر دنیا به لغو و یا آنلاین برگزار کردن روی آورده‌اند، در حالی به سرانجام رسید که همراه با تغییراتی در آئین‌نامه بود.

در این دوره از جشنواره هیئت انتخاب حذف شد و کلیه آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره از سال ۹۷ تاکنون بعد از تطبیق با مقررات اعلامی در فراخوان مورد داوری قرار می‌گیرند و از میان آن‌ها آثار برگزیده معرفی می‌شوند. همچنین آثار فیلم اولی‌ها نیز همانند بخش سودای سیمرغ در تمام بخش‌ها مورد داوری قرار می‌گیرد تا ایرادی که هر سال فیلمسازان نسبت به این موضوع داشتند در این دوره برطرف شود. ​​​​​​

قرار است پس از لیست اعلام نامزدها، فیلم‌های نامزدشده اگر شرایط مساعد باشد و ستاد کرونا اجازه دهد، نمایش محدودی برای رسانه‌ها تحت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند و پس از آن ۲۲ بهمن‌ماه فیلم‌های برگزیده معرفی شوند.

همچنین بر اساس تأکید مجدد دبیرخانه جشنواره سی و نهم، تنها آثاری در فهرست نهایی داوران قرار خواهد گرفت که نسخه DCP آن‌ها تا موعد اعلام‌شده (۲۰ دی ۹۹) به دبیرخانه جشنواره ارائه ‌شده باشد و اگر نسخه نهایی فیلمی پس از این موعد به دبیرخانه برسد، جهت بازبینی داوران پذیرفته نمی‌شود و فیلم خودبه‌خود حذف‌شده تلقی خواهد شد.
۱۱۰ فیلم متقاضی شرکت در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شدند


۱۱۰ فیلم متقاضی شرکت در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شدند



۱۱۰ فیلم متقاضی شرکت در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شدند

مطالب مرتبط
نظر شما