پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۳۷
کد خبر: ۱۱۳۳۵۴
|
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
مدیر پخش حوزه هنری با بیان وضعیت اکران فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» در کشور گفت: در راستای تامین محتوای جذاب و تازه و کمک به احیای سینماها تصمیم به اکران عمومی این فیلم گرفتیم.
فرجی: سینما به فیلم های جدید نیاز دارد/ «دیدن این فیلم جرم است» مورد تقاضای مخاطبان بودبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، غلامرضا فرجی، مدیر پخش موسسه «بهمن سبز» حوزه هنری درخصوص وضعیت اکران فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» در شرایط کنونی در سینماها گفت: در پی تغییر وضعیت اکثریت شهرها به حالت زرد و با توجه به آنکه سینماها همچنان در گروه شغلی سه قرار دارند، سالن‌ها در اکثر استان‌ها اجازه فعالیت پیدا کردند.

وی ادامه داد: از سویی عدم جذابیت فیلم‌های قدیمی برای مخاطبان و لزوم افزودن فیلم تازه به چرخه اکران، ما را در حوزه هنری ترغیب کرد تا به منظور تزریق خونی تازه به رگ‌های سینماها، با به نمایش درآوردن فیلم خود کمکی به احیا و بازگشت رونق آن کنیم.

این مدیر پخش افزود: لذا در همین راستا تصمیم به اکران عمومی فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» گرفتیم. چرا که از سویی این فیلم جنجالی و جذاب، مورد تقاضا و علاقه مخاطبان طی یکی دو سال اخیر پس از حضور در جشنواره فیلم فجر بود و از سویی از آن جنس فیلم‌هایی است که متناسب با حال و هوای سالن سینما، نمایش روی پرده بزرگ و تماشای دسته جمعی تولید شده و اکران در ساختاری غیر از پرده سینما حیف بود. همچنین محتوا و قصه فیلم ایجاب می‌کرد تا عوامل فیلم دغدغه از بین نرفتن موضوعیت آن را داشته باشند.

فرجی خاطرنشان کرد: با این وجود امیدواریم با مساعدت ستاد ملی کرونا و تلاش‌های اهالی سینما، بزودی شاهد تغییر گروه شغلی سینماها از سه به دو باشیم تا هم بتوان به این فضای شکننده بازگشایی سینماها پایان داد و تهیه کنندگان را مجاب کرد تا فیلم خود را به چرخه اکران سینمایی بیاورند و هم برنامه ریزی دقیق‌تری ناظر به تعداد شهرها و سالن‌های در دسترس داشت و پاسخگوی درخواست‌های مخاطبان بود.

وی با اشاره به درخواست‌های بسیار مخاطبان برای چگونگی تماشای این فیلم در تهران بیان داشت: مخاطبان بسیاری در فضای مجازی پرسش دارند که کجا و چگونه می‌توان این فیلم را در تهران یا شهرهای بدون سینمای بازگشایی شده دید. فکر می‌کنم با شرایط امنی که سینماها دارند و محدودیت ظرفیت ۵۰% بتوان این امکان را حداقل برای تعداد محدودی از سینماهای تهران یا سایر شهرها فراهم کرد و نیاز به همکاری مسئولان دارد تا ان شاء الله مردم از فرصت تماشای این فیلم در سینما محروم نشوند.

فرجی بیان داشت: هم‌اکنون نمایش فیلم در سینماهای استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، همدان، قزوین، زنجان، بوشهر، خوزستان، گرگان، کردستان، کرمانشاه، لرستان و فارس برقرار است و به دنبال افزایش سینما هستیم.

مدیر پخش حوزه هنری درخصوص وضعیت اجرای پروتکل‌های بهداشتی در سینماها گفت: سینماها مطابق ۱۰ ماه گذشته همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و هر زمان فرصت بازگشایی پیدا کنند، آماده میزبانی از مخاطبان هستند. همانطور که آقای دکتر حریرچی طی بازدید خود از سینما بهمن تهران تایید کرده و فرمودند، سینماها جزو اماکن امن و کم خطر هستند.
نظر شما