جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۷
کد خبر: ۱۱۳۳۹۵
|
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
آئین کاشت ۱۷۶ نهال به مناسبت یادبود شهدای پرواز ۷۵۲ هواپیمایی اوکراینی با حضور مسئولان در بهشت زهرا برگزار شد. در این برنامه ضمن دلجویی و همدردی از خانواده‌های آنان از یادمان شهدای این پرواز رونمایی شد.
برگزاری آیین کاشت ۱۷۶ نهال به نام شهدای پرواز 725به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مراسم گرامی‌داشت جانباختگان حادثه پرواز ۷۵۲ هواپیمای اوکراینی و کاشت ۱۷۶ اصله نهال به یاد این شهدا با حضور حجت‌الاسلام یوسفعلی شکری نماینده ولی فقیه در سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، پیروز حناچی شهردار تهران، زهرا نژاد بهرام عضو شورای اسلامی شهر تهران، حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری، سعید خال مدیر عامل سازمان بهشت زهرای تهران و جمعی از مدیران و معاونان سازمان فرهنگی هنری ، پنجشنبه ۱۸ دی همزمان با اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در بلوار مشاهیر بهشت زهرای تهران برگزار شد.

در ابتدای مراسم سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرای تهران ضمن خیر مقدم گفت: امروز گرد هم جمع شده‌ایم که یاد جانباختگان حادثه هواپیمایی اوکراین را گرامی بداریم و با کاشت ۱۷۶ نهال به نام شهدا یاد آن‌ها را زنده نگه داریم و با خانواده این عزیزان همدلی و همدردی کنیم.

امیرعبداللهیان: هیچ گاه رفتار آمریکای تروریست و مسئولیتش را در این حادثه فراموش نخواهیم کرد/ امرودی: شهادت حاج قاسم سلیمانی و حادثه هواپیمایی آزمون الهی است و خدا خودش دستمزد این افراد را می‌دهد

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام یوسفعلی شکری  نماینده ولی فقیه در سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: غم بزرگی است که انسان عزیزش را در یک خطای انسانی از دست بدهد. انسان دلش به درد می‌اید که چگونه افراد پر استعداد و پرتوان که در مسیر علم و دانش آموزی بودند را در یک فاجعه پیش بینی نشده، از دست دادیم. امیدواریم خداوند این عزیزان را با شهدا محشور کند و به خانواده‌های این عزیزان صبر عنایت کند و امیدواریم دیگر تکرار چنین حادثه‌ای را شاهد نباشیم.  خداوند ما را قدرشناس خانواده‌های این شهیدان قرار دهد.

امیرعبداللهیان: هیچ گاه رفتار آمریکای تروریست و مسئولیتش را در این حادثه فراموش نخواهیم کرد/ امرودی: شهادت حاج قاسم سلیمانی و حادثه هواپیمایی آزمون الهی است و خدا خودش دستمزد این افراد را می‌دهد

حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری ضن تقدیر و تشکر از همه کسانی که برای برگزاری این مراسم همکاری کرده‌اند، گفت: دو اتفاق تلخ مردم ما را مصیبت‌زده کرده است. اول شهادت مظلومانه حاج قاسم سلیمانی و دوم حادثه هواپیمایی پرواز اوکراین است که در این اتفاق دوآیه به ما آرامش می‌دهد. اول اینکه این یک آزمون الهی است. قرار است با دادن جان و مال امتحان شویم. و تنها بشارت اجر صابران تسکین دهنده این مصائب است. برای ملت عزیزی که بر این مصیبت صبر کردند و صبر می‌کنند. آیه دوم به این موضوع اشاره دارد افرادی که به خاطر خدا از خانه خارج می‌شوند، شهید هستند. در این سانحه انسان‌های ارزشمند و فرهیخته‌ای بودند که در راه خدا و برای علم از خانه خارج شدند. خدا خودش دستمزد این افراد را می‌دهد. 

امیرعبداللهیان: هیچ گاه رفتار آمریکای تروریست و مسئولیتش را در این حادثه فراموش نخواهیم کرد/ امرودی: شهادت حاج قاسم سلیمانی و حادثه هواپیمایی آزمون الهی است و خدا خودش دستمزد این افراد را می‌دهد

امیرعبداللهیان: داغ قربانیان پرواز ۷۵۲ از یاد مردم نخواهد رفت 

حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل و دبیر ستاد حاج قاسم سلیمانی  به عنوان آخرین سخنران گفت:حادثه‌ای که برای هواپیمای اوکراینی افتاد داغ بزرگی برای مقام معظم رهبری، خانواده‌های معظم شهیدان و همه مردم ایران بود. همچنین برای کسانی که در عرصه علم، دانش و جهاد توجه ویژه‌ای به سرنشینان این پرواز غم‌انگیز داشتند. از ابتکار سازمان فرهنگی هنری برای برگزاری این برنامه تشکر می‌کنم و خدمت یکایک خانواده‌های معظم شهدای این حادثه عرض ارادت دارم.
 
وی افزود: آنچه این اتفاق تلخ را رقم زد، هر چند در سطح داخلی خطای انسانی بود، اما در سطح بین‌المللی از این موضوع غفلت نکنیم که این حادثه علی‌رغم تلخی‌اش، جنایت دیگری به دست آمریکای جنایتکار و تروریست بود. حتماً از دیروز صحنه‌های کوبیده شدن میخ آخر به تابوت لیبرال دموکراسی را در ساختمان کنگره آمریکا در واشنگتن دیده‌اید. تا امروز حداقل چهار نفر در این درگیری‌ها توسط پلیس آمریکا کشته شده‌اند و شرایط به گونه‌ای است که بخش کوچکی از آنچه زیر پوست جامعه آمریکا می‌گذرد، نمایان شده است.

برگزاری آیین کاشت ۱۷۶ نهال به نام شهدای پرواز 725

امیرعبداللهیان با اشاره به تحولات اخیر آمریکا گفت: مشاهده می‌کنید که آمریکای مدعی دموکراسی و حقوق بشر به وضعیتی رسیده که فردی به نام ترامپ به عنوان یک تریلیاردر با دروغ، فساد، فحشا، فرار از مالیات و دسیسه در رأس این حکومت قرار می‌گیرد و آن قدر وضع جامعه آمریکا بد است که پابرهنه‌ها کسی بهتر از این شخص فاسد پیدا نمی‌کنند که حرفشان را بزند. البته بایدن هم فقط روشش متفاوت است و در چهار دهه گذشته دموکرات‌ها و جمهوری‌خواه‌ها نشان داده‌اند که نه فقط درباره ملت ایران بلکه درباره همه ملت‌ها نگاه استکباری خودشان را دارند.
وی اضافه کرد: این آمریکایی‌ها بودند که ترور سردار سلیمانی ما را رقم زدند و شخص ترامپ و اطرافیانش با قلدری مسئولیت آن را پذیرفتند. طبعاً کشور در شرایط سخت امنیتی قرار گرفت و کسانی که حساسیت امنیتی را در کشور بالا بردند، قبل از نیروهای حافظ امنیت ملی کشور، جنایتکاران آمریکایی بودند که شرایطی را ایجاد کردند که شما برای حفظ امنیت و اقتدار کشور باید پاسخ دندان‌شکنی می‌دادید. پاسخی که در عین الاسد داده شد، حداقل کاری بود که در آن روزها باید اتفاق می‌افتاد.
 
برگزاری آیین کاشت ۱۷۶ نهال به نام شهدای پرواز 725

امیرعبداللهیان با بیان اینکه این داغ سخت هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود، تصریح کرد: این داغ نه برای خانواده آن عزیزان و نه برای افراد دلسوز جامعه ما اعم از مسلمان، مسیحی و همه قومیت‌ها و اقلیت‌ها فراموش نمی‌شود. اما هیچ‌گاه رفتار آمریکای تروریست و مسئولیتش را در این حادثه فراموش نکنیم. بالاخره ما با آمریکایی طرف هستیم که در سال ۱۳۶۷ در ماه‌های پایانی دفاع مقدس، به هواپیمای مسافربری ما در خلیج فارس شلیک کرد. نه تنها مقامات آمریکایی عذرخواهی نکردند، بلکه فرمانده آن ناو از رییس‌جمهور وقت آمریکا مدال گرفت. یعنی بر داغ ملت ایران آتشی چند باره زدند.

وی در پایان گفت: امروز حاکمان کاخ سفید می‌خواهند مدعی خون شهدای پرواز ۷۵۲ شوند. جنایتکاران تروریستی که دستور ترور سردار سلیمانی را دادند، کسی که در راه مبارزه با تروریسم به شهادت رسید و جهان امنیتش را مدیون ایشان است. تردید نکنید امروز اگر جسم سردار سلیمانی در میان ما بود، اینجا حضور پیدا می‌کردند و دست یکایک پدران، مادران و فرزندان این شهدای عزیز را می‌بوسیدند و یاد جان‌باختگان را گرامی می‌داشتند.

برگزاری آیین کاشت ۱۷۶ نهال به نام شهدای پرواز 725

پیروز حناچی شهردار تهران با کاشت نهال به یاد شهدای حادثه  پرواز ۷۵۲ گفت: یکسال از این واقعه دردناک گذشت و در سالگرد این حادثه و برای بزرگداشت هر یک از این جانباختگان و همدردی با خانواده آنها، نهالی غرس شد تا یاد و خاطره آنها گرامی داشته شود.
همچنین در پایان مراسم از یادمان شهدای پرواز ۷۵۲ رونمایی شد.


برگزاری آیین کاشت ۱۷۶ نهال به نام شهدای پرواز 725
نظر شما