شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۳۳
کد خبر: ۱۱۳۵۰۰
|
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
نمایش «حدیث درد» با روایت زندگی و شهادت حضرت فاطمه(س) در فرهنگ‌سرای گلستان روی صحنه می‌رود و به طور همزمان از طریق فضای مجازی برای مخاطبان به صورت زنده پخش می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نمایش «حدیث درد» روایتی است از زندگی و شهادت حضرت فاطمه(س) که با هدف شناخت و ترویج مکتب اهل بیت(ع) و آشنایی نسل جوان با الگوهای دینی چون حضرت فاطمه زهرا(س) با ۳۰ بازیگر در گروه سنی ۱۴ تا ۱۹ سال با همکاری مسجد قائم در فرهنگ‌سرای گلستان اجرا می‌شود و به طور همزمان از طریق صفحه اینستاگرام فرهنگ‌سرای گلستان به نشانی golestan.farhangsara  برای مخاطبان قابل مشاهده خواهد بود.

مخاطبان می‌توانند در چهار نوبت طی روزهای چهارشنبه ۲۴ دی، پنجشنبه ۲۵ دی و جمعه ۲۶ دی ساعت ۱۸ و روز یکشنبه ۲۸ دی همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) ساعت ۱۵ به طور همزمان از طریق فضای مجازی بیننده این نمایش آیینی باشند.

متن این نمایشنامه بر اساس بخش‌هایی از سوره مبارکه انسان است که در آن می‌خوانیم: اسیری که پیش از این از سوی اهل بیت(ع) اطعام شده بود، با گذشت ۱۰ سال به مدینه سفر می‌کند تا به خیال خود از خلیفه مسلمین علی ابن ابیطالب(ع) قدردانی کند، اما با حوادثی روبه‌رو می‌شود که فکرش را هم نمی‌کرد.

این نمایش با روایتی متفاوت و بهره‌گیری از منابع و کتاب‌های تاریخی معتبر شیعه، حوادث تاریخی پس از رحلت رسول اکرم(ص) تا شهادت حضرت فاطمه(س) را برای مخاطبان به تصویر می‌کشد.

برای تماشای حضوری این نمایش در هر نوبت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از تعداد محدودی تماشاگر با ثبت نام و رزرو به طور رایگان پذیرایی می‌شود. 

فرهنگ‌سرای گلستان در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب بوستان فدک واقع شده است و تلفن گویای ۷۷۸۱۹۴۶۸ برای آگاهی از دوره‌های آموزشی و برنامه‌های مجازی این مرکز اعلام می‌شود.

مطالب مرتبط
نظر شما