جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۴۹
کد خبر: ۱۱۳۶۵۶
|
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
نمايشگاه مجازی «دو قرن هنر طراحی در ايران» از اول تا ۳۰ بهمن در صفحه اینستاگرام موزه هنرهای دینی امام علی (ع) به نمایش در می‌آید.
نمايشگاه مجازی «دو قرن هنر طراحی در ايران»به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نمایشگاه مجازی «دو قرن هنر طراحی در ایران» از اول تا ۳۰ بهمن در صفحه اینستاگرام موزه هنرهای دینی امام علی (ع) به نمایش در می‌آید.
 
اين نمايشگاه نگاهي است به سير و روند ۲۰۰ سال هنر طراحی در ايران که در آن آثار هنرمندانی چون ابوالحسن مستوفي غفاري «ابوالحسن اول»، ابوالحسن غفاري «صنيع‌الملك»، علي‌اكبر مزين‌الدوله، محمد غفاري «كمال‌الملك»، مهدي مصورالملك، ميرمصور ارژنگي، ميرزاآقا امامي، روبین پاکباز، محمدابراهیم جعفری، نصرت‌الله مسلمیان، یعقوب عمامه پیچ، ایرج کریم خان زند، بابک اطمینانی و... به نمایش گذاشته می‌شود.

طراحی کهن‌ترین تجلی هنرهای تصویری است و روحیه بداهگی و شهود در آن آکنده است. اولین ایده در طراحی است که ثبت می‌شود و روند تکامل فکر را می‌توان در آن جست و جو کرد و اصولا مهم‌ترین تکیه‌گاه هنرمند برای پیشبرد خیالش به شمار می‌آید و به دلیل تنوعی که در کار طراحی وجود دارد، آن را بی‌مانند کرده و با کمترین ابزار، احساس را به غلیان وا می دارد.

اين نمايشگاه  منتخبی است از آثار طراحی مجموعه نشريه تنديس كه به همت موزه هنرهای دينی امام علی(ع) به نمایش در می‌آید.

علاقه‌مندان برای ديدن آثار نمايشگاه دو قرن هنر طراحی در ايران می‌توانند به صفحه اینستاگرام موزه به آدرس @iaram_art  مراجعه کنند.
نظر شما