جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۲۷
کد خبر: ۱۱۳۶۹۰
|
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: کرونا بهانه‌ای برای افزایش کم لطفی‌ها به فرهنگ و هنر شد، در تمام حوزه‌ها ت ئ پپوانستیم با حفظ پروتکل‌های بهداشتی جلسات و سمینارهای مختلفی را برگزار کنیم اما به هنر که رسیدیم هم تسهیلات کرونایی تمام شد و هم اجرای تمام پروتکل‌های بهداشتی غیرممکن می‌شود!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، حسین جلالی در خصوص مطالبات هنرمندان در ایام کرونا گفت: جایگاه هنرمندان در کشور ما جایگاه برجسته‌ای است، زبان هنر گویاترین، اثر گذارترین زبان است؛ کاری که امروزه هنر انجام می‌دهد در صدها مقاله و سخنرانی و کتاب نمی‌توانیم انجام دهیم اما کم لطفی به این جایگاه در میانه مسائل و موضوعات مختلف نشان از مظلومیت فرهنگ و هنر در کشور می‌دهد.

نماینده مردم رفسنجان و انار افزود: کرونا بهانه‌ای برای افزایش کم لطفی‌ها به فرهنگ و هنر شد، در تمام حوزه‌ها توانستیم با حفظ پروتکل‌های بهداشتی جلسات و سمینارهای مختلفی را برگزار کنیم اما به هنر که رسیدیم هم تسهیلات کرونایی تمام شد و هم اجرای تمام پروتکل‌های بهداشتی غیرممکن می‌شود! دولت وعده و وعید حمایتی از وام تا سوبسید به هنرمندان می‌دهد اما تمام وعده‌ها بی‌سرانجام ماند. 

وی ادامه داد: تعطیلی سالن های تئاتر و سینما تا نمایشگاه‌های مختلف خسارات مالی بسیاری به فرهنگ و هنر کشور وارد کرده است؛ امیدواریم با خبرهایی که از تولید واکسن کرونای داخلی می‌شنویم به زودی شاهد بازگشت شرایط عادی باشیم تا بتوانیم خسارات یکساله به هنرمندان را جبران کنیم.

 پیگیری مطالبات هنرمندان در کمیسیون فرهنگی مجلس

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: هنرمندان همواره با مشکلات عدیده‌ای همچون بیمه، مسکن، امنیت شغلی و… روبرو بودند و امروزه کرونا مزید بر تمام این دلایل شده است، کمیسیون فرهنگی مجلس بدون شک پیگیر مطالبات هنرمندان خواهد بود.

فرهنگ در بستر تاریخ ما ریشه دارد و بیش از اندازه مظلوم است به همین دلیل مورد طلب قرار نمی‌گیرد اگر دولت در حوزه فرهنگ و هنر کم کاری کند بدون شک مردم آن را در خواست نخواهند کرد
جلالی گفت: مظلومیت فرهنگ و هنر به دلیل ناملموس بودن، دیده نشدن و زود بازده نبودن آن در کشور نمایان‌تر است و جزو نیازهای اساسی انسان نیست که با کمبودش مردم مطالبه‌گری کنند، فرهنگ در بستر تاریخ ما ریشه دارد و بیش از اندازه مظلوم است به همین دلیل مورد طلب قرار نمی‌گیرد اگر دولت در حوزه فرهنگ و هنر کم کاری کند بدون شک مردم آن را در خواست نخواهند کرد.

فرهنگ و هنر مطالبه مردم نیست

نماینده مردم رفسنجان تاکید کرد: چرا در حوزه فرهنگ و هنر اجرای پروتکل‌های بهداشتی ممکن نبود؛ اما پروازهای هوایی با ظرفیت  ۴۰ تا ۶۰ نفری  اجرا شد؛ چه مشکلی وجود دارد که سینماها با ظرفیت ۳۰ درصدی شروع به فعالیت کنند تا بیش از این شاهد خسارات مالی به اهالی فرهنگ و هنر نباشیم، با فاصله گذاری اجتماعی می‌توانستیم جلوی بسیاری از خسارات وارده را جبران کنیم، ناگفته نماند دولت باید هزینه اجرای رعایت پروتکل‌ها را برای اهالی هنر در نظر می‌گرفت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: زمانیکه هنری به چشم خودی‌ها دیده نشود بدون شک دیگر کشورها به آن دست درازی کرده و آن را به غارت می‌برند در طول تاریخ کم شاهد چنین اتفاقاتی نبوده‌ایم؛ حفظ و نگهداری از آثار فرهنگی و هنری را باید از  مدارس آغاز کنیم؛ کتب  درسی بهترین وسیله فرهنگی برای انتقال فرهنگ به نسل آینده هستند./

منبع: خانه ملت
برچسب ها: کرونا ، فرهنگ و هنر
نظر شما