جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۸
کد خبر: ۱۱۳۷۱۱
|
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸
هفته فرهنگی غزه در باغ‌موزه هنر ایرانی افتتاح شد
ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران در آیین افتتاحیه هفته فرهنگی غزه که پنجشنبه دوم بهمن ماه در باغ‌موزه هنر ایرانی برگزار شد، عنوان کرد: مردم فلسطین در انتفاضه اول حجت را بر جهان تمام کردند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، آیین افتتاحیه هفته فرهنگی غزه پنجشنبه دوم بهمن ماه با حضور مسئولان فرهنگی هنری و شخصیت‌های سیاسی و فعال در حوزه مقاومت در باغ‌موزه هنر ایرانی برگزار شد.

در ابتدای مراسم سید علیرضا فاطمیان پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن خیر مقدم به شرکت‌کنندگان با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) گفت: ایشان به درستی اسرائیل را غده سرطانی دانستند، چون اگر این غده رفع نشود، بدن جهان اسلام درمان نمی‌شود و راه حذف این غده سرطانی هم فقط مقاومت است.

ناصر ابوشریف: مردم فلسطین در انتفاضه اول حجت را بر جهان تمام کردند


سخنران بعدی مراسم محمدرضا باقری سفیر سابق ایران در کشورهای سوریه، ترکیه و کویت بود که با اشاره به بحث حق و باطل در اسلام و قرآن گفت: بن گوریون نخست‌وزیر اسبق اسرائیل اشغالگر زمانی اعتراف کرد که ما خودمان کنیسه بغداد را منفجر کردیم تا ما را از عراق بیرون کنند و به مهاجرت یهودیان مشروعیت داده شود. 

ناصر ابوشریف: مردم فلسطین در انتفاضه اول حجت را بر جهان تمام کردند

وی با ذکر تاریخچه اشغال فلسطین اظهار کرد: آمریکایی‌ها بعد از شوروی اسراییل را به رسمیت شناختند و ترکیه هم اسراییل را به رسمیت شناخت و این نشان می‌دهد همه قدرت‌های بزرگ با هم علیه فلسطینی‌ها متحد شده بودند و این گونه مردم فلسطین به این نتیجه رسیدند که راهی جز مقاومت ندارند.

در ادامه حسین رویوران تحلیلگر مسائل غرب آسیا به این پرسش اشاره کرد که چرا غره نماد مقاومت است و در تبیین این سؤال گفت: در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ رژیم صهیونیستی خواست یک بار دیگر غزه را اشغال کند، اما در حالی که در جنگ ۱۹۶۷ چند ساعته غزه را اشغال کرده بود، اما این بار بعد از مقاومت فلسطینی‌ها نتوانست این کار را انجام دهد. این یک نقطه عطف تاریخی و یک دوره جدید از آغاز مقاومت بود و مقام معظم رهبری هم فرمودند که باید این الگوی مقاومت به کرانه باختری هم سرایت کند.

ناصر ابوشریف: مردم فلسطین در انتفاضه اول حجت را بر جهان تمام کردند

ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران در ادامه بیان کرد: مردم فلسطین در انتفاضه اول حجت را بر جهان تمام کردند و رژیم صهیونیستی را پس زدند و پس از آن بود که رژیم صهیونیستی مجبور به ایجاد دیوار حایل شد. فلسطینی‌ها با امکانات اندک در مقابل اسراییل مقاومت کرده‌اند و حتی موشک‌هایشان در سال ۲۰۰۸ از لوله‌های ساده‌ای تشکیل شده بود که توسط آنها رژیم صهیونیستی را در جنگ ۲۲ روزه شکست دادند.

علیرضا بهرهی از شاعران ادبیات مقاومت نیز در این مراسم عنوان کرد: اشعار مقاومت که در این چند سال درباره فلسطین سروده شده بیشتر درباره غزه است و حتی در همایش بین‌المللی سنگ که چند سال پیش برگزار شد، بیشترین سروده‌ها به مظلومیت غزه اشاره داشت که در روح و جان اهل قلم رسوخ کرده بود. در حوزه فلسطین نویسنده و شاعر کم داریم و امیدوارم اندیشمندان مسلمان اهتمام بیشتری در این باره داشته باشند.

در پایان این مراسم از دانش آموزان مدرسه استثنایی نیمروز که آثار نقاشی خود را در نمایشگاه هفته فرهنگی غزه به نمایش گذاشته بودند، تقدیر شد و حاضران از آثار این نمایشگاه بازدید کردند.

نمایشگاه هفته فرهنگی «غزه نماد مقاومت» با برپایی غرفه‌های متنوع به مدت یک هفته هر روز از ساعت ۹ تا ۱۷ در باغ‌موزه هنر ایرانی به نشانی بالاتر از چهارراه پارک‌وی، خیابان فیاضی، خیابان بوسنی هرزگوین، سه‌راه دکتر حسابی پذیرای علاقه‌مندان است.
مطالب مرتبط
نظر شما