جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۷
کد خبر: ۱۱۳۷۴۶
|
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
مهدی وجدانی آهنگساز و رهبر ارکستر ایرانی به عنوان هیات ژوری (انتخاب ) در بخش فیلمهای داستانی جشنواره فیلم Digitaldetayler انتخاب شد.
آهنگساز ایرانی عضو هیات ژوری جشنواره فیلم ترکیه شدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مهدی وجدانی آهنگساز و رهبر ارکستر ایرانی به عنوان هیات ژوری (انتخاب ) در بخش فیلمهای داستانی جشنواره فیلم Digitaldetayler انتخاب شد.

این آهنگساز و رهبر ارکستر ایرانی در خصوص چگونگی دعوت به این رویداد سینمایی شاخص در کشور همسایه گفت: برای من حضور در این جشنواره که داوران شناخته شده ای دارد بطور حتم تجربه خوبی بهمراه خواهد داشت، همچنین تمام تلاشم را انجام خواهم داد تا فارغ از سلایق شخصی مرسوم هنری، ذات هنر را مورد توجه داشته باشم و به عنوان یک ایرانی که پیشینه سالها تمدن و تفکر و هنر را در تاریخ دارد بتوانم نماینده شایسته ای باشم.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ وی افزود: من همیشه گفته ام شرکت کردن در فستیوال های خارجی و متقابلا حضور گروه های خارجی و اجرای آنها در ایران هم به افزایش سطح سلیقه مخاطب داخلی کمک خواهد کرد و هم تجربیات زیادی برای هنر ما به همراه دارد، و این هم افزایی در نهایت به نفع فرهنگ و هنر در دو سویه این تبادل خواهد بود. امیدوارم دیپلماسی فرهنگی و هنری ایران برای بعد از پایان کرونا با برنامه ریزی های ویژه، شرایط اتفاقات روشنی برای این قبیل مناسبات در نظر بگیرند.

وی در مورد دیدگاه خود به عنوان یک موزیسین از سینما و سهم قضاوت خود از هنر هفتم اظهار کرد: سینما موثرترین هنر در زندگی بشر است که با جمع آوری دانش جهانی به مخاطبان گسترده خود کمک می کند که جنبه های مختلف زندگی، واقعیت اجتماعی را ببینند و به آنها بپردازند. انگیزه هنرمند، تغییر و تحول در جامعه با عبور از منشور عاطفی و فکری است و مشارکت آن در دانش جهانی تا زمانی که با هنجارهای دنیا هم زمان باشد قابل تأمین است. وظیفه من به عنوان عضو هیئت داوران انتقاد از انگیزه هنرمند برای بیان افکار و عقاید خود در چارچوب حقوق فرهنگی نیست، بلکه کمک به هنجارها و ارزشهای جهانی سینما است. بنابراین، به عنوان عضوی از هیات ژوری سعی خواهم کرد با کنار گذاشتن مسائل فنی، عملکرد بازیگر و تأمل در معنای فیلم، بی طرفانه قضاوت کنم.

فستیوال فیلم های مستقل (dijital detaylar ) در نوامبر ۲۰۲۱ برگزار می شود و به عنوان یک آهنگساز، افتخار دارم که در کنار دیگر اعضای هیئت داوران در آن فعالیت کنم. بدون شک تجربه برگزاری این جشنواره برای برگزارکنندگان، هیئت داوران و هم کشور ترکیه ارزشمند و افتخارآمیز خواهد بود،من هم برای آنها آرزوی موفقیت می کنم.

این فستیوال در ماه نوامبر در کشور ترکیه به مدیریت پروفسور کاندمیر برگزار خواهد شد و داورانی از کشور های آلمان، اتریش، ترکیه و... در آن حضور دارند که تماما از افراد شناخته شده سینما هستند.

وجدانی اخیرا نیز جایزه بهترین آهنگسازی موسیقی متن فیلم را از هشتمین جشنواره فیلم آنتاکیا از آن خود کرده بود.
نظر شما