جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۹
کد خبر: ۱۱۳۸۱۲
|
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۳
در آیین تجلیل از مادران و همسران شهدا مطرح شد
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در آیین تجلیل از مادران و همسران شهدا عنوان کرد: مادران و همسران شهدا دو وصف دارند؛ وصف حقیقی و وصف وقوعی. حضور بابرکت مادران و همسران شهدا از جنس حقیقت است و تجلیل از این عزیزان، در واقع تجلیل توسط اسلام است و اسلام از شما مادران تشکر می‌کند.
امرودی: حضور بابرکت مادران و همسران شهدا از جنس حقیقت استبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، آیین تجلیل از مادران و همسران شهدا روز چهارشنبه هشتم بهمن ماه همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) در سالن خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد. در این مراسم حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سعید اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حمید علی صمیمی مدیر کل بنیاد شهید استان تهران، حمید هداوند جانشین رییس پلیس تهران، علی‌اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، فریده اولادقباد نماینده سابق مجلس و مشاور امور زنان و خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از خانواده‌های شهدا حضور داشتند.

ابتدا علی‌اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با خیر مقدم به حاضران عنوان کرد: در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و خدا را شاکریم که بعد از هزار و ۴۰۰ سال تلاش و مجاهدت، خداوند به این ملت توفیق داد با رهبری امام عظیم الشان پرچم اسلام را در گستره جهان به اهتزاز در آورد و مکتب شیعه را سربلند کند. آرزوی دیرینه‌ای که بعد از حکومت چهارساله امیرالمؤمنین(ع) در دل شیعیان نهفته بود و امروز این آرزو برآورده شده است.

وی ادامه داد: این عزت بسیار بزرگ با پایداری مردم و خون شهدا محقق شده و شهدای ما ادامه‌دهنده راه ائمه اطهار بودند و در این راه پیروز شدند. دشمنان اسلام و انقلاب امروز خوارتر از همیشه هستند و نام ایران و ایرانی بیشتر از هر دورانی می‌درخشد و این عزت را مدیون شهدا و خانواده‌های آنان هستیم. مادران و همسران شهیدی که پای ارزش‌های انقلاب اسلامی، عزیزترین‌های خودشان را تقدیم کردند. از کسانی که در برگزاری این مراسم همکاری کردند تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانیم ادامه‌دهنده راه شهدای گران‌قدر باشیم.

امرودی: حضور بابرکت مادران و همسران شهدا از جنس حقیقت است

حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری سخنران بعدی مراسم بود که ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) بیان کرد: امروز مادران و همسران شهدا در این مراسم تجلیل می‌شوند. این عزیزان دو وصف دارند؛ وصف حقیقی و وصف وقوعی. حضور بابرکت مادران و همسران شهدا از جنس حقیقت است و تجلیل از این عزیزان، در واقع تجلیل توسط اسلام است و اسلام از شما مادران تشکر می‌کند.

وی اضافه کرد: مادر و همسر شهید امروز استوار ایستاده، برای اینکه کشور استوار بایستد. دشمن با تمام قوا مشغول فعالیت و تحریف وقایع انقلاب اسلامی است، اما ما نباید اجازه بدهیم این هدفشان محقق شود. نباید فراموش کرد که قرن چهاردهم قرن پیروزی اسلام است و در ۵۰ سال اخیر اتفاقات بسیار بزرگی در کشور افتاده است.

رییس سازمان فرهنگی هنری با اشاره به وقایع نیم قرن اخیر گفت: در این سال‌ها آمریکا را از این سرزمین بیرون کرده‌ایم، شاه را برکنار کرده‌ایم و با مشکلات داخلی و خارجی پرشماری روبه‌رو بوده‌ایم. این قرن به برکت وجود شهدا و خانواده‌هایشان قرن اسلام شده است. امروز در اینجا هستیم که از وجود شما برکت بگیریم.

امرودی: حضور بابرکت مادران و همسران شهدا از جنس حقیقت است

حجت‌الاسلام امرودی در پایان گفت: سازمان فرهنگی هنری و کارکنان آن همواره در خدمت شهدا و خانواده‌های معظمشان هستند و این ملت حتماً باید قدر شما را بداند و می‌داند. انشالله خداوند ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) را تعجیل کند و ما را از یاران ایشان قرار دهد.

اوحدی: عظمت و اقتدار حضرت ام‌البنین(س) در سلوک مادران و همسران شهدا متجلی است

سعید اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم اظهار کرد: در تاریخ تشیع دو بانوی مهم و ارزشمند داریم که به اعتقاد من توجه کافی و شایسته مقامشان به آنها نشده است؛ یکی حضرت خدیجه(س) همسر گرامی پیامبر اکرم(ص) و دیگری حضرت ام‌البنین(س). این بانوی گرامی تأثیر ویژه‌ای در تاریخ شیعه داشته است و از حسن توجه برگزارکنندگان این مراسم برای اجرای آن در این روز کمال تشکر را دارم.

وی افزود: تجلیل از مادران و همسران شهدا برای ما توفیق بزرگی است و اگر بصیرت داشته باشیم، حضور همه شهدا را اینجا حس می‌کنیم. خداوند درباره هیچ گروهی چنین تعابیری نداشته و آیه شریفه «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَی مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیَقْتُلُونَ وَیُقْتَلُونَ» به خوبی جایگاه رفیع شهدا را نشان می‌دهد.

اوحدی ادامه داد: هر کسی دل خانواده شهیدی را به دست آورد، خداوند از او راضی است و اگر خدای ناکرده کسی به خانواده شهیدی ظلم کرد، خداوند را آزرده است. عظمت و اقتدار حضرت ام‌البنین(س) در سلوک مادران و همسران شهدا متجلی است. آنچه یک کشور را به قله کمال می‌رساند، اقتدار معنوی است. کدام اقتدار مهم‌تر از فداکاری‌های شما مادران و همسران شهداست؟ امروز در کشور دو مادر شهید داریم که ۹ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.

امرودی: حضور بابرکت مادران و همسران شهدا از جنس حقیقت است
وی در پایان گفت: شهدای عزیزی که شما تقدیم انقلاب کرده‌اید، چراغ‌های راه ما هستند. امروز فداکاری و ایثار همچنان ادامه دارد و در شرایط شیوع ویروس کرونا، شاهد مجاهدت کادر درمان و شهادت جمعی از پزشکان و پرستاران هستیم و یاد این افراد را نیز گرامی می‌داریم.

در پایان این مراسم تعدادی از مادران و همسران شهدا تجلیل شدند. شعرخوانی کورس احمدی و اجرای گروه سرود نورالمهدی(عج) از دیگر بخش‌های مراسم بود.

نظر شما