جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۴۱
کد خبر: ۱۱۳۸۵۲
|
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
اتوبوس‌های کتابگرد «هدهد» عنوان کتابخانه های سیاری است که با هدف ترویج کتابخوانی و اهدای کتاب ویژه کودک و نوجوان با عنوان «بچه‌های ایران» همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر در مناطق کم برخوردار تهران برگزار می شود.
حضور اتوبوس‌های کتابگرد «هدهد» در مناطق کم برخورداربه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، وجود ویروس کرونا و انتخاب هم‌نشینی مناسب برای تنهایی‌های انسان، بار دیگر اهمیت کتاب را به عنوان سالم‌ترین، سهل‌الوصول‌ترین کالای فرهنگی در سبد مصرف خانواده‌ها نشان می‌دهد؛ اهمیت کتاب و کتابخوانی بر هیچ کس پوشیده نیست.
 از همین رو یکی از برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران که به مناسبت های گوناگون برگزارشده است راه اندازی کتابخانه سیار یا همان «اتوبوس‌های کتابگرد هدهد» است، برنامه‌ای که امسال هم با مدیریت فرهنگسرای سرو به عنوان دبیر اجرایی این برنامه به مناسبت دهه فجر در مناطق کم برخوردار تهران برگزار می‌شود. 
بخش عمده برنامه‌ریزی کتابگرد هدهد در حوزه کودک و نوجوان است امسال نیز به بهانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با اجرای کتابخانه سیار تلاش شده است که با برنامه‌های متنوع کودکان را تهییج کنند تا با حوزه کتاب درگیر شوند، به همین منظور برای ترویج فرهنگ کتابخوانی به کودکان و نوجوانان با کمک نیروهای جهادی رایزنی‌هایی شده است.
فتحی رییس فرهنگسرای سرو در خصوص این برنامه می‌گوید: امسال نیز به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی برنامه کتابخانه سیار( کتابگردی هدهد) همراه با کتابخوانی و اهدای بسته‌های کتاب ویژه کودک و نوجوان، خلاقیت کودک، قصه‌های ایران زمین، ساخت پرچم جمهوری اسلامی ایران، آموزش بلندخوانی، اوریگامی و دست سازه‌های کاغذی، ایستگاه نقاشی و نمایش خیابانی با عنوان بچه‌های ایران از 12 تا 22 بهمن در 10 محله کم برخوردار تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه که با توجه به نبود کتابخانه در برخی مناطق کم برخوردار و با هدف ایجاد امکان امانت دادن کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی اجرا می‌شود در 10 منطقه منتخب با مشارکت فعالان حوزه فرهنگ و همکاری نیروهای جهادی برگزار می‌شود.

حضور اتوبوس‌های کتابگرد «هدهد» در مناطق کم برخوردار
نظر شما