پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۴
کد خبر: ۱۱۳۹۲۷
|
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه(س)، سایت «نذر سردار» با هدف ترویج فرهنگ اطعام نیازمندان آغاز به کار می‌کند و شهروندان می‌توانند با هر میزان بضاعت و امکان مالی از طریق این سایت یکی از چهار نوع غذای پیشنهادی را سفارش داده تا در هر منطقه‌ای که مد نظر آنان است توزیع شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، ایمان کُرد مدیر فرهنگی هنری منطقه یک و رییس فرهنگ‌سرای ملل گفت: نذر به تعبیر قرآن کریم از ویژگی‌های عباد الرحمن و از رسوم اصیل فرهنگی‌ است که ایرانی‌ها در آن سرآمد و شهره هستند و اتصال آن به ایام محرم و صفر و فاطمیه در ذهن و باور ما خاطراتی پرمعنا، احساسی با زیبایی معنوی ساخته و ماندگار کرده است و اختصاص به شیعه ندارد و سنی و ارمنی و کلیمی و ... در آن اشتراک دارند و سهیم هستند.
 
کرد افزود: شیوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی و معیشتی سال‌های اخیر باعث شده که بسیاری از مردم امکان تهیه مایحتاج ضروری خود را نداشته باشند و از طرفی به دلیل محدودیت‌های کرونایی امکان گستردن سفره‌های نذری و پخت غذا در منازل برای دستگیری از این شهروندان وجود ندارد.

رییس فرهنگ‌سرای ملل با اشاره به برنامه‌های جهادی و کمک‌های مؤمنانه مراکز فرهنگی هنری شهرداری تهران و تبدیل برخی از مراکز به کارگاه‌های دوخت ماسک و تهیه آبمیوه تازه برای بیمارستان‌ها گفت: این طرح با فرض تهیه و توزیع غذای نذری توسط رستوران‌ها با رعایت حداکثری نکات و اصول بهداشتی زیر نظر ناظران بهداشت و توزیع با رعایت فاصله‌گذاری در بین نیازمندان واقعی پیش بینی شده است و در قالب مشارکت شهروندان برای تهیه غذای نذری، به هر میزان که خیّرین تمایل دارند اجرا خواهد شد.

کرد در پایان اشاره کرد: همزمان با سالروز میلاد حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا(س) سایت «نذر سردار» در دسترس عموم قرار خواهد گرفت و شهروندان می‌توانند با هر میزان بضاعت و امکان مالی از طریق این سایت یکی از چهار نوع غذای پیشنهادی را سفارش داده تا در هر منطقه‌ای که مد نظر آنان است توزیع شود. 

فرهنگ‌سراها و مراکز فرهنگی هنری مناطق۲۲ گانه با مشارکت مؤسسات خیریه فهرستی از نیازمندان واقعی هر منطقه را شناسایی کرده‌اند که غذاهای یادشده به صوت گرم در بین آنان توزیع خواهد شد.

خیرین و عموم علاقه‌مندان برای مشارکت در این طرح می‌توانند به سایت «نذر سردار» واقع در آدرس اینترنتی http://nazresardar.farhangsara.ir/ مراجعه کنند و در صورت نیاز به هر گونه راهنمایی و اطلاع در این زمینه با شماره تلفن  22671718 تماس بگیرند.
نظر شما