جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۱۳۹۳۸
|
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
مراسم رونمایی کتاب «اقتصاد تطبیقی» با سخنرانی علی مطهری در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، علی مطهری در مراسم یکصد و یکمین زادروز علامه شهید مرتضی مطهری، با تبریک سالروز تولد آن شهید بزرگوار و فرارسیدن دهه فجر، برگزاری اینگونه جلسات را برای یادآوری شخصیت‌های علمی- فکری و انقلابی، مفید دانست و گفت: هر مقدار و به هر بهانه‌ای چنین تجلیل‌هایی انجام می‌شود، بسیار پسندیده است.

وی افزود: شهید مطهری اولین روحانی شهیدی در انقلاب بودند که حضرت امام در پیامی استثنایی در مورد ایشان فرمودند مطهری پاره تن من بود و عبارات متفکر، فیلسوف و فقیه عالی مقام را در مورد ایشان به کار بردند. حضرت امام ۲ روز در مسجد فیضیه برای ایشان به سوک نشستند و در اولین و دومین سالگرد شهادت ایشان، پیام تسلیت صادر کردند. امام تاکید داشتند نام شهید مطهری باید زنده بماند و مهم‌تر از آن، اندیشه و تفکرشان باید زنده بماند.

علی مطهری با بیان اینکه امام فرمودند: آثار ایشان بی‌استثنا خوب است و من شخص دیگری را سراغ ندارم که بتوانم بگویم آثارش بدون استثنا قابل استفاده است و من به دانشجویان و روشنفکران متعهد توصیه می‌کنم نگذارند آثار این استاد عزیز با دسیسه‌های غیراسلامی فراموش شود، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز تاکید زیادی در مورد ایشان دارند و فرمودند آثار استاد شهید مطهری، مبنای فکری نظام جمهوری اسلامی ایران است.

فرزند شهید مطهری با اشاره به کتاب «اقتصاد تطبیقی» در پایان بیان کرد: این کتاب مشتمل بر مباحثى است که طى ۲۷ جلسه توسط استاد شهید آیت‌الله مطهرى و تعدادى از اقتصاددانان در فاصله زمانى شهریور  ۵۷ تا اردیبهشت ۵۸ ایراد شده است. در این جلسات متن کتاب «تاریخ عقاید اقتصادى» تألیف ۲ اقتصاددان فرانسوى، توسط یکى از حاضران گزارش شده و سپس استاد مطهرى نظرشان را درباره مباحث مطرح‌شده با توجه به اصول و مبانى اسلامى ارائه مى‌دادند. این جلسات تا ۳ روز قبل از شهادت ایشان ادامه داشت و علیرغم مسئولیت سنگین ایشان در اوایل انقلاب این کار تعطیل نشد زیرا کشور برای آینده نیازمند یک طرح اقتصادی قوی بود.
مطالب مرتبط
نظر شما