پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۱۴۱۱۹
|
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
جشن صبر و شکر در مسجد حضرت ابراهیم (ع)، کنیسه حییم کلیمیان، کلیسای حضرت مریم (ع) و آتشگاه زرتشتیان در خیابان ۳۰ تیر تهران برگزار شد تا یک بار دیگر اتحاد پیروان ادیان توحیدی در ایران اسلامی از این خیابان به جهان مخابره شود. ب
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، خیابان 30 تیر (واقع در حد فاصل خیابان های امام خمینی (ره) و خیابان جمهوری اسلامی) در میان شهروندان تهرانی به خیابان ادیان معروف است زیرا مرکز عبادت و نیایش مسلمانان، مسیحیان، یهودیان و زرتشتیان در آن واقع شده است و پیروان این چهار دین توحیدی در فضایی گرم، صمیمی و سراسر از صلح و آرامش در عصر جمهوری اسلامی در کنار یکدیگر فعالیت می کنند.

روز گدشته (سه شنبه 21 بهمن ماه) در آستانه 22 بهمن و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و به همت فرهنگسرای اندیشه ،معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، و مشاورت ادیان و اقلیت های دینی نهاد ریاست جمهوری جشن صبر و شکر در مسجد حضرت ابراهیم (ع)، کنیسه حییم کلیمیان، کلیسای حضرت مریم (ع) و آتشگاه زرتشتیان در خیابان 30 تیر تهران برگزار شد تا یک بار دیگر اتحاد پیروان ادیان توحیدی در ایران اسلامی از این خیابان به جهان مخابره شود.
 
به گزارش شبستان، خاخام «یونس حمامی لاله زار» در برنامه جشن صبر و شکر که در کنیسه حییم کلیمیان برگزار شد با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: این انقلاب مایه افتخار مردم ایران است و باید در این ایام نام و یاد شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و امام خمینی (ره) را گرامی بداریم.
رهبر دینی کلیمیان ایران در ادامه با بیان اینکه هیچ امری بدون اراده خدا اتفاق نمی افتد و خداوند علت همه چیز است، اظهار کرد: هر چیزی که خداوند انجام می دهد، خیری در آن واقع شده است؛ بنابراین ویروس کرونا که مشکلات زیادی برای جهانیان ایجاد کرد، حتما به تقدیر الهی بوده است و به باور ما موحدان هیچ اتفاقی حتی شیوع این ویروس خارج از تقدیر الهی نبوده است.
 
وی اضافه کرد: رعایت مراقبت های بهداشتی و استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی برای همه ضروری است. هر کس که به خدا ایمان دارد، وظیفه دارد دستورات بهداشتی را رعایت کند.
 
حمامی لاله زار در ادامه با بیان اینکه ضرب المثل معروف فارسی می گوید «از تو حرکت از ما برکت»، یادآور شد: انسان عاقل وظیفه دارد در زمینه درمان نیز به دستورات پزشکان عمل کند. شیوع ویروس کرونا که تقدیر خداوند نیز است، نیازمند کار جدی ماست تا بتوانیم روش های درمان آن را در ایران کشف کنیم و به مقابله با آن بپردازیم.
 
وی در ادامه با قدردانی از کسانی که جان خود را برای دفاع از سلامتی ما و مقابله با ویروس کرونا به خطر می اندازند، گفت: خداوند لطفش را بیش از همه شامل حال همه انسان ها کند تا ان‌شاءالله این ویروس و بیماری به زودی از بین برود؛ همچنان که ما کلیمیان روزی سه بار می خوانیم «خدایا تو خود علاج را بر ما روا بدار.» حضرت داود (ع) نیز بیان می کند باید چه در لحظات موفقیت و پیروزی و چه در لحظات سختی و دشواری ها از خداوند غافل نشد و نام خدا را صدا زد و ما از خداوند می خواهیم ما را راهنمایی کند تا در راه رضای خدا گام برداریم.
 
رهبر دینی کلیمیان ایران در ادامه با بیان اینکه باید همه برای حفظ و سلامتی رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای دعا کنیم، اظهار کرد: برای افرادی که در چنین شرایط خاصی برای مقابله با کرونا فعالیت می کنند نیز دعا کنیم.
 
حمامی لاله زار در ادامه با بیان اینکه همان طور که حضرت امام خمینی (ره) همواره بر حفظ وحدت کلمه میان ایرانیان تاکید می کردند، امروز نیز که 42 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد باید با هم متحد باشیم، گفت: ما ایرانیان بارها نشان داده ایم که در بحران ها و محدودیت ها در کنار یکدیگر هستیم و ان‌شاءالله خداوند بین ما برای همیشه صلح و آرامش حاکم بفرماید.
 
بنا بر این گزارش، پس از پایان سخنرانی رهبر دینی کلیمیان ایران حاضران عکس یادگاری با وی گرفتند و سپس اصحاب رسانه به سمت آتشگاه زرتشتیان حرکت کردند.
 
بنا بر این گزارش، «افشین نمیرانیان» در ادامه برنامه صبر و شکر که در این آتشگاه برگزار شد با ابراز خوشحالی از اینکه ایرانیان پس از 42 سال که از انقلاب اسلامی می گذرد در کمال آرامش و تندرستی در کنار یکدیگر هستند، افزود: انشاءالله بشر به مدد دانش می تواند بر مشکل کرونا همچون سایر مشکلات غلبه کند و ما همه قدردان پرستاران، بهیاران و پزشکان هستیم.
 
رییس انجمن زرتشتیان تهران در ادامه با بیان اینکه موبد دکتر اردشیر بهمردی رییس دبیرستان سماوات تهران برای ما اوستای تندرستی را خواند، گفت: در 42 سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد، پیروزی ها و فراز و نشیب های زیادی داشته ایم اما همه ایرانیان و پیروان ادیان مختلف و اقوام گوناگون کنار هم بودیم و به سیل زدگان، زلزله زدگان و کرونایی ها کمک کردیم و باز هم در کنار هم خواهیم بود.
 
وی در ادامه با اشاره به بیتی از سعدی «بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند»، گفت: ما همه بنی آدم هستیم و در یک خانواده بزرگ به نام ایران زندگی می کنیم. ما ایرانی ها هیچ وقت با خودمان نجنگیدیم و در صلح و صفا با هم زندگی کردیم. در واقع نگاه قومی قبیله ای میان ما ایرانیان وجود ندارد، گاهی برخی بدسلیقگی ها و تعبیرها وجود دارد اما با مطالعه تاریخ طولانی ایران مشاهده می کنیم که هیچ گاه ما ایرانیان با یکدیگر نجنگیده ایم.
 
نمیرانیان در ادامه با بیان اینکه در میان ما زرتشتی ها روحیه ایرانی بر روحیه زرتشتی غلبه دارد، گفت: ما زرتشتی ها دفاع از ایران را وظیفه خود می دانیم و امیدواریم کشور ما هر روز پیشرفت کند.
 
پس از پایان سخنرانی رییس انجمن زرتشتیان تهران، حاضران از بخش های مختلف این آتشگاه بازدید کردند و سپس به سمت مسجد حضرت ابراهیم (ع) در خیابان 30 تیر حرکت کردند.
 
بنا بر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین «حمیدرضا حیدری» با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی موهبت الهی به ما بود، گفت: همه باید قدردان انقلاب اسلامی باشیم زیرا این وظیفه دینی و ملی ماست.
 
امام جماعت مسجد حضرت ابراهیم (ع) با بیان اینکه همان طور که امروز گروه های مختلفی از مردم به ویژه اصحاب رسانه در کنیسه و آتشگاه حاضر شدند، ایرانیان طی 42 سالی که از پیروزی انقلاب می گذرد در کمال صفا، محبت، صلح و آرامش با هم زندگی کرده اند، گفت: دشمن خیلی تلاش کرده است که انقلاب را از بین ببرد اما اتحاد پیروان ادیان مختلف و اقوام مختلف و عنایت الهی مانع از تحقق دسیسه های آنها شده است.
 
حیدریدر ادامه با بیان اینکه همه با کمک همدیگر و با روحیه بسیجی و رعایت دستورات بهداشتی کرونا را از بین خواهیم برد، گفت: ان‌شاءالله با تلاش پزشکان واکسن ایرانی برای درمان کرونا درست می شود و با تزریق آن همه در برابر این بیماری واکسینه می شویم.
 
به گزارش شبستان، پس از پایان سخنرانی حجت الاسلام حیدری حاضران عکس یادگاری با وی در مسجد حضرت ابراهیم (ع) گرفتند.
 
نکته بسیار مهمی که در جریان برگزاری همایش صبر و شکر کاملا مشهود بود، روحیه انقلابی پیروان و رهبران ادیان مختلف اعم از مسلمان، مسیحی، زرتشتی و یهودی بود، به طوری که همه اینها دفاع از انقلاب را وظیفه خود می دانستند، یاد امام خمینی (ره) و شهدا را گرامی داشتند و برای سلامتی مقام معظم رهبری و تمام دلسوزان نظام جمهوری اسلامی دعا کردند.
 
این گزارش می افزاید، حضور در کلیسای حضرت مریم (ع) در خیابان 30 تیر، نبش خیابان میرزا کوچک خان بخش پایانی همایش صبر و شکر است که امروز (سه شنبه 21 بهمن ماه) از ساعت 16 تا 17 برگزار شد.


نظر شما