سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۲
کد خبر: ۱۱۴۱۸۰
|
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
همزمان با سالروز شهادت امام هادی(ع)، دو محصول آموزش مجازی تعزیه‌خوانی با عنوان «الفبای شبیه‌خوانی»، دوشنبه ۲۷ بهمن ماه در تالار رودکی رونمایی می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مجید خسروآبادی دبیر کانون کهربای تعزیه فرهنگ‌سرای اخلاق با اشاره به برگزاری سلسله کارگاه‌های آموزش تعزیه‌خوانی برای نوجوانان که از سال ۹۵ با عنوان «الفبای شبیه‌خوانی» با حضور استادان هنر آیینی شبیه‌خوانی از جمله میرزا ابوالفضل منبت‌کار و سید محسن هاشمی در فرهنگ‌سرای اخلاق برگزار می‌شد، افزود: امسال به علت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از وقفه در آموزش نوجوانان و لزوم آموزش مجازی آنها، دو محصول آموزشی تعزیه‌خوانی تولید شده است.

وی افزود: محصولات تولیدی آموزش تعزیه‌خوانی شامل آموزش دو مجلس تعزیه شهادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و مجلس شهادت حر بن یزید ریاحی است که هر کدام از این مجالس، در قالب ۳۰ قسمت با حضور استادان هنر تعزیه‌خوانی از جمله حاج مرتضی صفاریان، عباس صالحی، سید محسن هاشمی، ابوالفضل صابری، مجتبی حسن بیگی و مهدی صیادی و با مشارکت بنیاد رودکی تولید شده است.

محصولات تولیدی آموزش تعزیه‌خوانی «الفبای شبیه‌خوانی» روز دوشنبه ۲۷ بهمن ماه در آیین اختتامیه سوگواره هنری «بر مدار حسین(ع)» با حضور مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی و حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی محدود از روسای فرهنگ‌سراهای تهران رونمایی خواهد شد.

دبیر کانون کهربای تعزیه از علاقه‌مندان به خصوص نوجوانان علاقه‌مند به هنر تعزیه‌خوانی دعوت کرد محصولات تولیدی «الفبای شبیه‌خوانی» را از طریق کانال آپارات فرهنگ‌سرای اخلاق به نشانی aparat.com/farhangsara_akhlagh دنبال کنند.
 
تالار رودکی در خیابان انقلاب اسلامی، خیابان حافظ، خیابان شهریار، جنب تالار وحدت واقع است.

نظر شما