جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۲۲
کد خبر: ۱۱۴۳۰۸
|
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
علی داوودی دبیر بخش شعر جایزه هنری «سردار دل‌ها» بیان کرد:
دبیر بخش شعر جایزه هنری «سردار دل‌ها» که با موضوع سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود، عنوان کرد: ترویج فرهنگ مقاومت و ایثار، بزرگداشت بزرگان و استوانه‌های ملی ایران و شناساندن قهرمانان بزرگ تاریخی کشور از تاثیرات برگزاری چنین جوایزی است.
جایزه هنری «سردار دل‌ها» به ترویج فرهنگ مقاومت و ایثار کمک می‌کندبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، علی داوودی شاعر و دبیر بخش شعر جایزه هنری «سردار دل‌ها» درباره این فراخوان عنوان کرد: این نخستین دوره جایزه هنری «سردار دل‌ها» است و به آثاری می‌پردازد که با موضوع سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خلق شده است.

وی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به این جایزه هنری تا ۱۰ اسفندماه تمدید شده است، افزود: با توجه به استقبالی که از طرف شاعران صورت گرفت، مهلت ارسال آثار به جایزه هنری «سردار دل‌ها» تمدید شد. در نتیجه اشعار بیشتر و متنوع‌تری را خواهیم داشت و از حداکثر حضور شاعران و علاقه‌مندان بهره می‌بریم. همچنین فرصتی برای تولید آثار جدید فراهم شد. 

داوودی با اشاره به بخش کودک و نوجوان جایزه هنری «سردار دل‌ها» اظهار کرد: از بخش‌های تکمیلی جایزه هنری، بخش شعر کودک و نوجوان است. با توجه به اینکه شعر کودک و نوجوان از بخش‌های فعال شعر امروز است که همراه با جریان‌های اجتماعی و ملی پیش می‌رود و در شناخت اسطوره‌ها و قهرمان‌ها مؤثر است، این بخش هم افزوده شد. در همین فاصله کوتاه آثار خوبی به دستمان رسیده است که حتی شاید قابلیت این را داشته باشد که به یک جشنواره مجزا تبدیل شود.

دبیر بخش شعر جایزه هنری «سردار دل‌ها» نقش چنین جوایزی را ترویجی دانست و گفت: ترویج فرهنگ مقاومت و ایثار، بزرگداشت بزرگان و استوانه‌های ملی ایران و شناساندن قهرمانان بزرگ تاریخی کشور از تاثیرات برگزاری چنین جوایزی است. تولید آثار با این مضامین به الگوسازی و تکریم کسانی کمک می‌کند که در شکل‌دهی به هویت ملی و تقویت باورها و ارزش‌های ما نقش داشته‌اند. از این جهت، برگزاری جایزه هنری «سردار دل‌ها» از جنبه‌های مختلف ارزشمند است. 

نخستین جایزه هنری «سردار دل‌ها» در دو محور محتوایی «زندگی و شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» و «مکتب حاج قاسم» و در دو بخش عمومی (در قالب خاطره و دل‌نوشته) و تخصصی (شعر کلاسیک، شعر نو، ترانه، داستان کوتاه، داستانک و نمایشنامه) در حال برگزاری است.

مطالب مرتبط
نظر شما