پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۱۴۳۱۰
|
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل دفتر موسیقی و مدیرعامل بنیاد رودکی پس از ضبط اجرا با بردیا کیارس رهبر ارکستر و پوریا اخواص خواننده ارکستر گفت‌وگو کردند.
بازدید سید مجتبی حسینی از ضبط اجرای ارکستر ملی ایرانبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، به نقل از روابط عمومی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی و مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی از ضبط اجرای ارکستر ملی ایران در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر بازدید کردند.

معاون امور هنری در بازدید از ضبط اجرای ارکستر ملی ایران در جشنواره موسیقی فجر گفت: از تشکیل ارکستر ملی ایران ۲۲ سال می‌گذرد و در این ۲۲ سال طبیعتاً فراز و فرودهای مختلفی را در فعالیت‌ها و برنامه‌های ارکستر ملی ایران می‌توان دید. درواقع فعالیت‌های این ارکستر مثل هر پدیده فرهنگی دیگری با فراز و فرود همراه بوده است.

 حسینی در ادامه گفت: حدود دو سال پیش، بنیاد رودکی برای ایجاد شوراهای ارکسترها و برنامه‌ریزی برای ارکسترها تمهیداتی اندیشید، اما متأسفانه شیوع بیماری کرونا موجب شد مدتی فعالیت اجرایی این ارکستر ملی ایران و ارکستر سمفونیک تهران کمتر شود و آثار این دو ارکستر کمتر شنیده شود. البته اعضای محترم هر دو ارکستر در این مدت به فعال بودند و تمرینات و اجراهایی را دنبال کردند.

 معاون امور هنری عنوان کرد: اجرای ارکستر ملی ایران در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر متفاوت است و شاید این اجرا گواهی بر این باشد که ارکستر ملی پیشرفت قابل توجهی داشته است و این اجرای ارکستر ملی ایران می‌تواند برای بسیاری از سؤالاتی که در مورد فرآیند فعالیت ارکستر بیان می‌شد، پاسخی ارائه کند.

حسینی در پایان گفت: از مدیرعامل بنیاد رودکی، رهبران و نوازندگان هر دو ارکستر ملی ایران و سمفونیک تهران و اعضای شورای ارکستر قدردانی می‌کنم.

معاون امور هنری، مدیرکل دفتر موسیقی و مدیرعامل بنیاد رودکی پس از ضبط اجرای ارکستر ملی ایران با بردیا کیارس رهبر ارکستر و پوریا اخواص خواننده ارکستر گفت‌وگو کردند.

اجرای ارکستر ملی ایران به رهبری بردیا کیارس و خوانندگی پوریا اخواص، ساعت ۲۱: ۳۰ امروز شنبه دوم اسفندماه در سایت‌های جشنواره موسیقی فجر، انجمن موسیقی ایران، تیوال، بیپ تونز، تماشاخونه، گپ فیلم و نواک پخش می‌شود.

نظر شما