چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۰۳
کد خبر: ۱۱۴۳۴۸
|
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
در حال حاضر اکران هیچ فیلمی برای نوروز قطعی نشده است و باید دید صاحبان فیلم‌ها و شرایط کرونایی منجر به چه تصمیمی برای اکران نوروزی 1400 خواهد شد.
«اکران نوروز» همچنان در انتظار تصمیم نهایی/ کدام سینماها از اکران نورزی محرومندبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،  با گذشت روزهای منتهی به پایان سال زمزمه‌‌های اکران نوروزی هر هفته بیشتر می‌شود و باید دید که امسال، کدام یک از فیلم‌های جشنواره و غیر از آن، در عید نوروز اکران می‌شوند. 
مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کرد  که روز گذشته قرار بر این بود؛ بعد از بررسی گزینه‌های اکران نورزی، اسامی هشت فیلم سینمایی را اعلام کنیم اما مصوبات ما به تأیید نهایی نرسید و قرار شد که اسامی فیلم‌ها را هفته آینده بعد از بررسی نهایی اعلام کنیم.
اعلام بررسی فیلم های اکران نورزی در حالی مراحل خود را طی می‌کند که علی سرتیپی تهیه‌کننده سینما و رئیس کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران نیز در این باره امروز به خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر اکران هیچ فیلمی برای نوروز قطعی نشده است و باید دید صاحبان فیلم‌ها چه تصمیمی برای اکران می‌گیرند. 
با این وجود تصمیم نهایی برعهده صاحبان فیلم‌ها است تا با ارزیابی شرایط موجود اجازه اکران فیلم‌های خود را بدهند. این در حالی است که رئیس کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران می‌گوید : امیدوارم با ایجاد شرایط مناسب از سوی سازمان سینمایی و شورای صنفی نمایش، صاحبان آثار ترغیب به اکران فیلم‌های خود شوند.
گفته می شود پیش از هر چیز محقق شدن شرایط اکران نورزی 1400  وابسته به وضعیت کرونای جامعه است و اینکه هر شهری با چه محدودیت‌هایی روبرو خواهد بود.

موضوع اکران فیلم نوروزی با اما و اگرهای دیگری هم روبروست، ‌طوری که ایسنا گزارش داده، تهیه‌کننده‌هایی که پس از یک‌سال هنوز نتوانسته‌اند پول فروش فیلم‌های خود را از سینمادارها دریافت کنند، درخواستی را برای منع فعالیت این سالن‌ها برای اکران نورزی 1400 به سازمان سینمایی ارائه کرده‌اند.
 
«اکران نوروز» همچنان در انتظار تصمیم نهایی/ کدام سینماها از اکران نوروزی محرومند

تابستان همین امسال بود که با ادامه‌دار شدن بحران تعطیلی سینما و شرایط اقتصادی که به کم شدن ارزش پول ملی هم انجامید، جمعی از تهیه‌کننده‌هایی که فیلم‌های خود را سال ۱۳۹۸ اکران کرده بودند از پرداخت نشدن پول فروش آثار خود از سوی صاحبان سالن‌های سینمایی انتقاد کردند.
در همان روزها، بدهی سینمادارها از فروش فیلم‌های سال گذشته حدود ۳۰ میلیارد تومان اعلام شده بود که بخش عمده‌ای از این رقم نیز به مصطفی کیایی - تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «مطرب» - تعلق داشت. 
در این‌باره با توجه به انتقادهای مطرح شده، سازمان سینمایی در‌صدد برآمد تا با حمایتی مالی گره این مشکل را تا حدی باز کند اما حالا که به پایان سال رسیده‌ایم مشخص است که این حمایت‌ها هم چاره‌ساز نبود و تقریبا فقط یک‌سوم بدهی باقی‌مانده سینمادارها پرداخت شده است. بر این اساس کیایی به نمایندگی از چهار، پنج تهیه‌کننده دیگری که نتوانسته‌اند پول فروش فیلم‌های خود را از سینماها بگیرند، گفت: از سازمان سینمایی درخواست کرده‌ایم، هر سینمایی که در ماه اسفند حساب خود را تسویه نکند، از چرخه اکران نوروزی خارج شود. این درخواست مورد موافقت سازمان سینمایی هم قرار گرفته است.





مطالب مرتبط
نظر شما