جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۱۴۳۷۵
|
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
جشنواره «کارآزمای» به عنوان اولین رویداد آموزشی تجربی کسب و کارهای خانگی و شخصی به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۹، برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، اکبر بختیاری مدیر فرهنگی هنری منطقه ۹ و  رییس فرهنگ‌سرای رویش گفت: از آنجایی که یکی از زیرساخت‌های اصلی توسعه و پیشرفت کشور در حوزه تولید، تقویت اقتصاد و بهره‌مندی مردم به ویژه نوجوانان از فرهنگ تولید و داشتن روحیه کار و تلاش است،جشنواره «کارآزمای» با هدف عجین شدن نوجوانان با فرهنگ کار، کارآفرینی و تولیدبا حضور اساتید مجرب و صاحبان کسب و کار موفق برگزار می‌شود.

وی افزود: جریان سازی و ایجاد بستر آموزش برای راه انداری کسب و کارهای کوچک که پیش نیاز کارآفرینی است، برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال دارای مهارت‌های اولیه تولید محصول یا خدمت و همچنین توانمند سازی فردی این عزیزان؛ از اهداف اصلی جشنواره است.
 
بختیاری افزود: محور اصلی جشنواره، راه اندازی یک کسب و کار کوچک و موفق توسط نوجوانان است که لازمه آن داشتن ایده تولید محصول و یا ارائه است. بر همین اساس محدودیتی در قالب و نوع کسب و کار وجود ندارد و نوجوانان دختر و پسر می‌توانند به صورت فردی و گروهی در جشنواره ثبت‌نام و پس از ارزیابی اولیه در دوره‌ها شرکت کنند.
 
وی گفت: دوره‌های آموزشی آنلاین، کارگاه‌های شتابدهی و راه اندازی کسب و کار با همراهی منتورها، داوری و انتخاب کسب و کارهای برگزیده و در نهایت مراسم اختتامیه و اهدای جوایز برگزیدگان از گام‌های اصلی جشنواره است.

رییس فرهنگ‌سرای رویش در مورد شرایط و مقررات شرکت در جشنواره گفت: افراد متقاضی باید مهارت یا ایده تولید محصول و ارائه خدمت برای راه اندازی کسب و کار خود را داشته باشند و با تکمیل فرم ثبت‌نام تا پایان اسفند ماه، در دوره‌های آموزشی آنلاین و کارگاه‌های راه اندازی کسب و کار شرکت کنند.

جوایز آثار برگزیده 

 رتبه اول کسب و کار: لوح تقدیر، تندیس کارآزمای، جایزه نقدی به مبلغ ۱۵ میلیون تومان 

رتبه دوم کسب و کار: لوح تقدیر، تندیس کارآزمای، جایزه نقدی به مبلغ ۱۰ میلیون تومان

رتبه سوم کسب و کار: لوح تقدیر، تندیس کارآزمای، جایزه نقدی به مبلغ ۷ میلیون تومان

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی karazmay.farhangsara.ir تنها با پرداخت ۷۹ هزار تومان نسبت به ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی و کارگاهی اقدام کنند.

جشنواره «کارآزمای» ویژه نوجوانان برگزار می‌شود
مطالب مرتبط
نظر شما