پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۴۲
کد خبر: ۱۱۴۳۸۰
|
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
بمناسبت میلاد باسعادت حضرت امیرالمومنین (ع) ویژه برنامه نیابت عاشقانه از سوی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 13 در بهشت زهرا(س) برگزار خواهد می‌شود.
«نیابت عاشقانه» در کنار مزار پدران و مادران شهدابه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، پروانه دوستی رئیس فرهنگسرای امید ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ولادت امام اول شیعیان جهان و روز پدر از برگزاری ویژه برنامه ای با عنوان " نیابت عاشقانه " خبر داد.  
دوستی به نقش بی بدیل مادران و پدران شهدا اشاره کرد وگفت : مادران و پدران شهدا در نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تا به امروز شاهدانی بی‌ادعا هستند که با الهام گرفتن از مکتب حضرت زهرا(س) و دخترش حضرت زینب(س) با خدا معامله کرده و فرزندانشان را در راه حق و حقیقت راهی جبهه‌های نبرد با کفر کردند، چنین مادرانی مقام و جایگاهی ارزشمند نزد خدا دارند.
مادران شهدای زیادی در کشور هستند که نه تنها یک یا چند فرزند آن‌ها برای دفاع از انقلاب و کشور راهی جبهه‌ها شده‌اند بلکه همسر آن‌ها نیز در این مسیر همراه فرزندان خود برای دفاع از ناموس این کشور از جان خود گذشته‌اند.
به همین منظور مدیریت فرهنگی هنری منطقه 13 با هدف تکریم از والدین شهدای گرانقدر ، بناست در آستانه فرا رسیدن میلاد مولد کعبه حضرت علی (ع) و روز پدر ، به نیابت از شهدای والامقام با غبارروبی مزار پدران و مادرانشان ، ضمن زنده نگه داشتن یاد و نام شهیدان ، از فداکاری ها و صبوری های بی نظیر این بزرگواران یاد کرده و از ایشان قدردانی کند.
رئیس فرهنگسرای امید در ادامه افزود : در دوران دفاع مقدس ، این مادران و پدران فداکار، صبور و شجاع بودند که عزیزترین ثمره زندگی خود را برای دفاع از عزت و اقتدار جمهوری اسلامی به جبهه‌های جنگ فرستادند و اگر امروز در کشور امنیت و آرامش داریم به دلیل وجود پدران و مادرانی فداکار بوده است. والدین شهدا جزو گنجینه‌های کمیاب و ارزشی انقلاب اسلامی هستند که  وظیفه تک تک ما تکریم از جایگاه آنان است.
وی در پایان گفت : در برنامه نیابت عاشقانه که توسط رحیم نادری اجرا خواهد شد ، گروه کر سالمندان فرهنگسرای امید به سرپرستی شاهرخ شیردوست دو قطعه زیبا و به یاد ماندنی مهربونی و هم عهدی با شهدا را اجرا خواهند کرد. همچنین صادقی از خوانندگان نام آشنای کشورمان نیز دو اجرای خاطره انگیز خواهند داشت. روایتگری توسط آقای خسروجردی و سخنرانی نیز از دیگر آیتم های این برنامه است. 
لازم به ذکر است برنامه  " نیابت عاشقانه " صبح روز چهارشنبه 6 اسفند ماه سال جاری در بهشت زهرا (س) ، جنب ساختمان موزه آثار برگزار خواهد شد. 


نظر شما