جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۴۳
کد خبر: ۱۱۴۳۸۵
|
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
کارگردان فیلم کوتاه «وضعیت اورژانسی» گفت: مطلقا برای جایزه این فیلم را نساختیم که با این فیلم دیده شویم و زمانیکه فیلم پخش شد، از سمت مخاطبان بازخوردهای بسیار خوبی گرفتیم.
اسمی خانی: ایده «وضعیت اورژانسی» از یک خبر آمد/ برای جایزه فیلم نساختیمبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مریم اسمی خانی» کارگردان فیلم کوتاه «وضعیت اورژانسی» گفت: خبری در گروه تلگرامی دیدم که دو پلیس برای کمک کردن به خانمی به خانه او در هلند رفته بودند و فضای مفرحی برایشان فراهم کرده بودند و با بچه هایش بازی کرده بودند و همین نظر من را جلب کرد.

وی ادامه داد: همان زمان به ذهنم رسید که این می تواند ایده و قصه یک فیلم کوتاه باشد و با مشورتی که کردیم به این نتیجه رسیدیم که فضای فانتزی بامزه ای را تصویر کنیم که شخصیت اصلی مان دختر بچه ای باشد و در ادامه باقی قصه شکل گرفت.

اسمی خانی افزود: وقتی دنبال دختر بچه می گشتیم به نازنین رمضانی رسیدیم که خودش در تست ها باعث شد تا قصه را به سمت ملتهب تری ببریم. تولید آغاز شد و از آنجایی که تمام فیلم در لوکیشن داخلی است،‌چهار روز در لوکیشن داخلی ضبط کردیم.

اسمی خانی: ایده «وضعیت اورژانسی» از یک خبر آمد/ برای جایزه فیلم نساختیموی ادامه داد: بلافاصله بعد از اینکه فیلم ما آماده اکران شد کرونا آمد و ما هم تصمیم گرفتیم فیلم را به جشنواره برسانیم.

این کارگردان درباره اینکه آیا فکر می کردید سیمرغ دریافت کنید؟ افزود: ما اصلا به گرفتن سیمرغ فکر نمی کردیم. چهار سال بود که می خواستم اولین فیلم بلندم را بسازم و طرحی هم به همراه همسرم نوشته بودیم، اما شرایطی که فراهم می شد شرایط ایده آل ما نبود. گاهی اوقات فضای سینمای بدنه برای امثال ما آزار دهنده می شود و قواعدی دارد که پذیرش آن برای ما راحت نبود.

وی ادامه داد: در همین حین دیدیم فیلم کوتاه بسازیم و مطلقا برای جایزه این فیلم را نساختیم که با این فیلم دیده شویم. اما زمانیکه این فیلم را ساختیم از سمت مخاطبان بازخوردهای بسیار خوبی گرفتیم.

اسمی خانی: ایده «وضعیت اورژانسی» از یک خبر آمد/ برای جایزه فیلم نساختیمبنا بر گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، وحید حسن زاده تهیه کنندگی این فیلم کوتاه را به عهده داشته است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: نازنین دختری ۷ ساله است که با نزدیک شدن به مامور اورژانسی که برای مداوای مادرش به خانه شان آمده تلاش می کند پرده از رازی که آزارش می دهد بردارد.
نظر شما