جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۲۵
کد خبر: ۱۱۴۳۹۷
|
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
حجت الاسلام محسن قرائتی در سخنانی در جمع جوانان معتکف گفت: اعتکاف فقط سه روز است . در این سه روز باید یک برنامه ریزی های دائمی کرد و شما باید انشاالله در اثر این اعتکاف بازوی امام زمان باشید.
اعتکاف یعنی بنزین گیری/ جوانان در این سه روز باید بازوی امام زمان(عج) شوندبه گزارش پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ و هنر، حجت الاسلام محسن قرائتی در سخنرانی که بمناسبت فرارسیدن ایام اعتکاف در جمع جوانان معتکف ایراد کرد گفت: پیغمبر ما صلوات الله علیه و آله هر سال چند روزی را معتکف بودند و هرسالی که نمی توانستند سال بعد دو بر ابر آن روزها را معتکف می شدند.

وی تصریح کرد:  اعتکاف یعنی بنزین گیری. یک کسی که می خواهد رانندگی کند یک مدتی یک جایی می ایستد تا بنزین بزند. یعنی خودمان را شارژ کنیم مثل تلفن های همراه .یعنی آدم خودش را شارژ کند. 

حجت الاسلام قرائتی در ادامه گفت: منتهی خود اعتکاف باید مقدمه باشد. ببینید چوب کبریت خودش چیزی نیست. چند ثانیه آتشش خاموش می شود و چوبش تمام می شود اما هنرمند کسی است که چوب کبریت را وصل به گاز کند، گاز وصل به غذا باشد و غذا وصل به انسان باشد و انسان وصل به خدا باشد. آنوقت این چوب کبریت تا خدا پیش می رود. یعنی اگر شما در این اعتکاف بودید باید چند تا تصمیم بگیرید وگرنه اعتکاف مثل خاراندن است. شما دستت که می خارد دستت حال میاید امام دو روز دیگه دیگر چیزی نیست. اگر این چوب کبریت وصل به گاز و غذا و انسان و خدا نشود چوب کبریت خودش چیزی نیست .

وی تاکید کرد: اعتکاف فقط سه روز است . در این سه روز باید یک برنامه ریزی های دائمی کرد و شما باید انشاالله در اثر این اعتکاف بازوی امام زمان (عج)باشید. 

قرائتی در ادامه مثالی زد و گفت: ببنید درختی که شما پایش می روید حالا درخت توت یا گیلاس فرقی نمی کند شما اولین کاری که می کنید این شاخه های نزدیک توتش را می خورید بعد از این شاخه نزدیک ها پایتان را می گذارید روی شاخه دوم و سوم. شما شاخه های نزدیکید یعنی بچه ها و جوانهایی هستید که مومنید و متدینید و آمدید مهمان خدا شدید، روزه گرفتید و معلوم می شود که شما یک قدم به اسلام نزدیکترید . بعد حالا باید از شما استفاده کرد برای شاخه های دوم.

وی تصریح کرد: پسرعموها، پسرخاله ها ، همشاگردیها ، تو پادگانها و تو خیابان ، بازار و همسایه . چند تا جوان سراغ دارید که با دین همراه نیست شما توی این سه روز باید شارژ بشوید بروید سراغ این جوانها و کمکشان کنید و بگویید شما چند تا اشکال دارید که من تو این سه روزه اعتکاف اشکالهای تو را یاد گرفته ام .

حجت الاسلام قرائتی افزود: هنر این نیست که یک ماشین سالم در یک جاده راه برود، هنر آن است که این ماشین سالم در مسیر خود دو ماشین قراضه را با خود بکسل کند. هنر این نیست که شما شنا بلد باشی، هنر این است که شما چهار تا جوانی که غرق شدن رو نجات بدهی. این برکات اعتکاف است.

انتهای پیام/

نظر شما