شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۳۰
کد خبر: ۱۱۴۴۱۵
|
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
نمایشگاه انفرادی آثار تجسمی آزاده یعقوب‌پور با عنوان «آزاده» روز هشتم اسفندماه در نگارخانه پردیس باغ موزه هنر ایرانی گشایش یافت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نمایشگاه انفرادی آثار تجسمی آزاده یعقوب‌پور با عنوان «آزاده» روز هشتم اسفندماه در نگارخانه پردیس باغ موزه هنر ایرانی گشایش یافت. در این نمایشگاه ۶۰ اثر به نمایش در می‌آید که با ترکیب دو سبک کوبیسم و آبستره و با خودکار و روان‌نویس خلق شده است. 

آثار نمایشگاه «آزاده» با استفاده از خطوط آزاد و بیشتر از زمینه سیاه و سفید و گاهی رنگی و با کلاژ سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی خلق شده و هنرمند سعی کرده به ترکیب منسجمی از کلاژ سنگ با خطوط زمینه برسد و ویژگی چشم‌نوازی را خلق کند. در بعضی آثار وی گوهر سنگ اصل، طلا، نقره، مس، فسیل و صدف به کار رفته است. 

شرکت در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های خارجی از جمله آرتفر هنگ‌کنگ و بینال‌های هنری به ازل و کن و البته نمایشگاه‌هایی در پاریس، رم و دوبی از دیگر فعالیت‌های آزاده یعقوب‌پور در عرصه هنرهای تجسمی است. در عرصه داخلی هم در کارنامه وی شرکت در جشنواره هنرهای تجسمی فجر و برپایی چهار نمایشگاه انفرادی به چشم می‌خورد.

یعقوب‌پور در سال ۱۳۹۹ نیز در نمایشگاه‌های گروهی متعددی شرکت داشته است از جمله: رنگ صلح (باغ‌موزه قصر تهران)، رنگ خیال (گالری گل‌های داوودی)، صلح و دوستی (برج آزادی)، آسمان آبی (برج میلاد)، تجلی (گالری احسان)، هنر برای هدیه (نگارخانه گل نرگس) و چهار نمایشگاه گروهی در گالری انتظامی تهران. 

این نمایشگاه از هشتم تا ۱۸ اسفندماه هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۷ در نگارخانه پردیس باغ‌موزه هنر ایرانی واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از پل پارک‌وی، خیابان فیاضی، خیابان بوسنی هرزگوین، سه‌راه دکتر حسابی برپا خواهد بود. 
مطالب مرتبط
نظر شما