چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۳۹
کد خبر: ۱۱۴۴۵۷
|
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
در فرهنگ‌سرای خانواده برگزار می‌شود
آیین رونمایی از کتاب «ما در جنگ، مادر صلح» و «رد پای نی نی نو» روز دوشنبه ۱۱ اسفند ماه در فرهنگ‌سرای خانواده برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، آیین رونمایی از کتاب «ما در جنگ، مادر صلح» و «رد پای نی نی نو» روز دوشنبه ۱۱ اسفند ماه ساعت ۱۱ در قالب دومین برنامه «کتاب ماه» با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فرهنگ‌سرای خانواده برگزار می‌شود.  

در این برنامه زیبا برجی فلاح (نویسنده)، مهدی جمالی (کارشناس مجری)، شیوا مقدم (رییس فرهنگ‌سرای خانواده)، میلاد رمضانی ورجاوند، شادی کارآیین و هلیا نصراللهی (نمایشنامه خوان) حضور دارند.

نمایشنامه «رد پای نی نی نو» برگزیده ششمین جشنواره تئاتر شهر با موضوع کودک و خانواده است و بیشتر دغدغه‌های کودک شهرنشین را بیان می‌کند. نمایش با محوریت فرزند دوم پیش می‌رود، اما در روند داستان به موضوعات بسیاری چون روابط بین اعضای خانواده، استفاده از فضای مجازی، غذا خوردن کودک، آداب معاشرت و... نیز اشاره می‌شود.

نمایشنامه «ما در جنگ، مادر صلح» نیز یک نمایشنامه ضد جنگ با رویکرد صلح است و بیشتر به دغدغه کودک برای رسیدن به صلح با خود اشاره دارد. هدف و پیام نمایشنامه این است که صلح از درون انسان، خانه و خانواده شکل می‌گیرد و تا زمانی که انسان‌ها با محیط اطراف خود به صلح نرسند، هیچ جنگی خاتمه نمی‌یابد.

این کتاب در برگیرنده دو نمایشنامه با محوریت کودک و خانواده است و در زمستان ۱۳۹۹ در ۸۲ صفحه توسط انتشارات اوستای پارسیان به چاپ رسید.

زیبا برجی فلاح متولد سال ۱۳۶۷ نویسنده، شاعر و کارگردان تئاتر کودک و نوجوان، مربی تئاتر و مدرس در حوزه نمایش خلاق است و از جمله فعالیت‌های وی می‌توان به مربیگری نمایش خلاق و قصه‌گویی برای کودکان و خردسالان، صداپیشگی و عروسک‌گردانی تئاتر و تلویزیون اشاره کرد. برجی فلاح کارگردانی نمایش «ردپای نی نی نو» که برنده پنج جایزه از ششمین جشنواره تئاتر شهر تهران شد و نویسندگی نمایشنامه‌هایی چون سفر به شهر قصه‌ها، خانه جادوگر، هدیه اسرارآمیز، عینک سحرآمیز و... را در کارنامه هنری خود دارد.   

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به خیابان سید جمال‌الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان بیست و یکم، بوستان شفق، فرهنگ‌سرای خانواده مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۷۰۶۸۶۹ تماس بگیرند.
نظر شما