جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۳۰
کد خبر: ۱۱۴۴۸۷
|
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
پنجمین جشنواره دستاوردهای کانون‌های فرهنگی هنری سازمان فرهنگی هنری آغاز به کار کرد.
جشنواره «تهران، سرای فرهنگ و هنر» آغاز به کار کردبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، حمیدرضا خونوئی رییس مرکز مشارکت‌های فرهنگی هنری سازمان فرهنگی هنری از آغاز به کار پنجمین جشنواره دستاوردهای کانون‌های فرهنگی هنری سازمان فرهنگی هنری خبر داد و گفت: این برنامه با هدف کشف استعدادهای ویژه کانون‌ها و ارتقای سطح فعالیت‌های آنان برای حمایت مؤثر از این گروه‌های مردمی برگزار می‌شود. 

وی افزود: در حال حاضر ۴۲۶ کانون مردمی در سطح شهر تهران فعالانه و خودجوش مشغول خدمت‌رسانی در حوزه فرهنگ و هنر هستند که از بین این تعداد کانون فعال، ۵۰ کانون توسط مناطق به عنوان کانون برتر معرفی و به دور اول جشنواره دستاوردهای کانون‌ها راه یافتند.

رییس مرکز مشارکت‌های فرهنگی هنری تصریح کرد: در گزینش اولیه و بررسی اقدامات کانون‌های معرفی‌شده، ۲۷ کانون از گروه کانون‌های (ادب و هنر، اخلاق، ثریا، توانا، جهاندیدگان، ایران ما، خانواده، رسام) به رقابت نهایی راه یافتند تا در روز رقابت، عملکرد این کانون‌ها توسط داوران مورد ارزیابی قرار گیرد. 

سید علیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری نیز درباره برپایی این جشنواره اظهار کرد: ظرفیت‌های موجود در مشارکت‌های مردمی با عنوان کانون، در جریان‌سازی اقدامات فرهنگی و هنری بسیار مؤثر است و کانون‌ها بخشی از بدنه سازمان به شمار می‌آیند. 

وی اضافه کرد: در  سال ۱۴۰۰ کانون‌ها باید از همه مراکز و مجموعه‌های سازمان بازدید کنند تا با این اقدام علاوه بر شناسایی ظرفیت‌های سازمان فرهنگی هنری، برنامه‌ها و اهداف مورد نیاز خود را به مناطق اعلام کنند و در صورت هم‌راستایی با اهداف سازمان از این کانون‌ها برای جریان سازی و اجرا حمایت خواهد شد. با این کار ثمره مشارکت مردمی در ویژه‌برنامه‌های سازمان نمود پیدا می‌کند، همان طور که اقدام کانون‌های جهادی در سال گذشته بسیار مورد توجه و مؤثر واقع شد.   

آیین افتتاحیه این جشنواره نیز شنبه ۹ اسفند در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار شد. در این مراسم ۵۰ نفر از دبیران کانون‌های برگزیده مناطق ۲۲ گانه شهر تهران حضور داشتند و داوران و راه‌یافتگان به رقابت اصلی معرفی شدند و از ۲۳ کانون برتر که به بخش رقابت جشنواره راه نیافتند، تقدیر شد.

در این مراسم همچنین شهرام کرمی، اسماعیل قضاتلو، جواد حیدری‌پور، مهدی محمدی و مرضیه خسروی به عنوان داوران پنجمین جشنواره دستاوردهای کانونی در سال ۱۳۹۹  معرفی شدند و انتظارات و معیارهای خود را برای داوری کانون‌ها تشریح کردند.

مطالب مرتبط
نظر شما