پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۵۲
کد خبر: ۱۱۴۵۱۶
|
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
فرهنگسرای امید برگزار می کند
فرهنگسرای امید ، بمناسبت فرا رسیدن روز درختکاری ، مسابقه نقاشی با عنوان " من یک درختم " ویژه کودکان را برگزار می نماید.
مسابقه نقاشی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در نیمه‌ی ماه اسفند، سنتی در بین ایرانیان رواج دارد که در راستای احترام به زمین صورت می‌پذیرد. 15 اسفند که به روز درختکاری شهرت دارد، ایرانیان تلاش می‌‌کنند تا در راستای بهبود طبیعت و زمین کاری انجام دهند؛ برخی با کاشتن درخت، برخی با جمع آوری زباله و برخی با تفکیک آن‌ها این روز را گرامی میدارند.
ایرانیان همواره به طبیعت علاقه‌ی خاصی داشته‎‌اند و همین امر موجب اهمیت این روز در بین مردم کشورمان شده است. در این روز مردم در پارک‌ها، جنگل‌ها سایر مناطقی که برای رشد درختان مناسب هستند حاضر می‌شوند و اقدام به کاشت‌ نهال‌های جوان، گل و چمن می‌کنند.
در اسلام و تقریبا تمام ادیان الهی احترام به طبیعت و درختان به عنوان یک امر ضروری سفارش شده است. همچنین به ‌کسانی که در حفظ و گسترش طبیعت تلاش می‌کنند وعده‌ی پاداش‌های دنیوی و اخروی داده شده است. به طور مثال پیامبر اکرم (ص) در این باره فرموده‌اند: هر کس درختی بکارد، هیچ حیوان یا انسانی از میوه‌ی آن استفاده نمی‌کند، مگر آن که برای وی صدقه محسوب شود و پاداش بنویسند.
به همین منظور فرهنگسرای امید ، اقدام به  برگزاری مسابقه نقاشی  ویژه کودکان  و با عنوان " من یک درختم " کرده است . در این مسابقه که با هدف ترویج فرهنگ احترام به طبیعت و درختان برگزار می شود ، کودک یک نقاشی با موضوع درخت کشیده و قصه ای مرتبط با آن را به مدت یک دقیقه بیان می کند.
 شرکت کنندگان می توانند آثار خود را با ذکر مشخصات کامل تا تاریخ 17 اسفند 99 به شماره واتساپ 09024508438 ارسال نمایند.
گفتنی است به بهترین نقاشی و قصه جوایزی به رسم یادبود اهداء خواهد شد. همچنین آثار دریافتی در صفحات مجازی تحت اختیار مدیریت فرهنگی هنری منطقه 13 نیز منتشر می شود.

نظر شما