جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۴۹
کد خبر: ۱۱۴۶۳۶
|
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
در مراسمی با حضور خانواده شهدای منطقه 7، پویش «هر شهید یک درخت» برگزار می شود و به یاد شهدای دفاع مقدس، نهال کاشته می‌شود.
«هر شهید یک درخت» در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شودبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، درختکاری سنت حسنه‌ای است که همه ساله همزمان با روزهای پایانی سال و فرارسیدن فصل بهار در سراسر کشور برگزار می‌شود. 
پیوند این سنت نیکو و حسنه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، یکی از فعالیت‌های خوب فرهنگی در این روزهاست که با عنوان «پویش هر شهید یک درخت» در سراسر شهر تهران برگزار می‌شود. این فعالیت، فرصتی مغتنم را فراهم کرده  که به نام هر شهید نهالی کاشته شود تا نام این شهدا  سال‌ها ثبت و ضبط بماند. 

فرهنگسرای اندیشه با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره قهرمانان این سرزمین که جانشان را در راه حفظ وطن تقدیم کردند، این پویش را روز چهارشنبه 20 اسفند ماه ساعت 10 صبح با کاشت تعدادی نهال به یاد شهدای منطقه 7 در بوستان شهید منفرد نیاکی (اندیشه) برگزار می‌کند. 

در بخشی از این مراسم که با حضور 5 خانواده شهید منطقه 7 برگزار می‌شود، 5 نهال به یاد شهیدان داود و محمود عبدالهی، شهیدان سیدصاحب و سیدمهدی محمدی، شهید محمدحسن جلیلی، شهید بخشی موخر، شهید امیر منصور یزدان‌نیا  و شهیداصغر عبدی کاشته می‌شود.
 
این مراسم با حضور سرهنگ فولادوند، رئیس  کلانتری ۱۰۴ و خانم سرگرد رضیان، معاونت اجتماعی کلانتری ۱۰۴ و برخی از مسئولین شهرداری منطقه 7 در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود. 

در بخش دیگری از این مراسم، گروه کر «کانون آوای مدیا» اجرا خواهند داشت؛ علاوه بر این، یک برنامه رادیویی توسط کانون تئاتر پدیده و کارگاه خوشنویسی توسط کانون هنری آترا اجرا خواهد شد.

نظر شما