سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۶
کد خبر: ۱۱۴۶۶۲
|
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
رئیس فرهنگسرای رسانه از تولید محصولات رسانه‌ای «نه به بازارگردی عید» ویژه روزهای پایانی سال خبر داد، در این برنامه، چهرهای مشهور رسانه‌ای حضور دارند
«نه به بازارگردی عید»، تولید جدید فرهنگسرای رسانه در روزهای پایانی سالبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مهدی محمدی، رئیس فرهنگسرای رسانه ضمن اشاره به عمر یکساله ویروس کرونا در کشورمان گفت: بیش از یکسال است که ویروس کرونا مهمان ناخوانده کشورمان شده است و تاکنون افراد زیادی به این بیماری دچار شدند و متاسفانه عده‌ای نیز به دلیل همین بیماری جانشان را از دست دادند. در طول یکسال گذشته، یکی از نکات مهم که توسط پزشکان، دست‌اندرکاران نظام سلامت کشور و حتی مقام‌های عالی‌رتبه کشور بارها تکرار شده است، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات است. 

وی اضافه کرد: با نزدیک‌شدن به ایام پایانی سال و فرارسیدن نوروز، تب و تاب خریدهای نوروزی داغ شده و تجمعات گسترده‌ای با حضور مردم در مناطق شلوغ شهر از جمله بازارها و مراکز خرید ایجاد می‌شود. این اتفاق بسیار خطرناک بوده و می‌تواند سلامت بسیاری از افراد را به خطر بیندازد، به ویژه آنکه ویروس انگلیسی بی‌رحم‌تر و قوی‌تر از ویروس قبلی، جان ایرانیان را هدف گرفته است. 

رئیس فرهنگسرای رسانه از ویژه برنامه‌های این مرکز در این روزها خبر داد و گفت: فرهنگسرای رسانه در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود، اقدام به تولید محصولات رسانه‌ای در قالب‌های مختلف با عنوان «نه به بازارگردی عید» کرده و تلاش می‌کند با فرهنگسازی، مردم را به سمت خرید هدفمند تشویق کند تا از تجمعات بدون فایده و بازارگردی‌های بیهوده جلوگیری شود. البته لازم به ذکر است که هدف این فعالیت، کاهش رونق‌ اقتصادی کشور در روزهای پایانی سال نیست بلکه هدف مان این است که جلوی بازارگردی‌ها گرفته شود و روش‌های جدید خرید کردن از جمله خرید آنلاین بیش از پیش مورد توجه مردم قرار گیرد. 
وی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که در یکسال گذشته با فرهنگسازی خوب و دعوت مردم به مشارکت، تجربه‌های بسیار مثبتی در زمینه مقابله با ویروس کرونا و مهار آن رقم خورد. این فعالیت‌ها با انجام برنامه‌ریزی‌های دقیق رسانه‌ای ، مشارکت مردمی و آگاهی‌بخشی صحیح از سوی دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای نتیجه‌بخش شد که نمونه‌اش را می‌توانید در روز طبیعت، خودداری از سفر در نوروز 1399، شب یلدا و .... مشاهده کرد. تولیدات تصویری «نه به بازارگردی عید» نیز تلاش دارد یک کار رسانه‌ای فرهنگی اثربخش باشد. 

محمدی ضمن تشریح این محصولات رسانه‌ای گفت: در این پویش، هنرمندان، اهالی رسانه، ورزشکاران و ... که دارای مقبولیت اجتماعی خوبی هستند، در سخنان کوتاهی از مردم دعوت می‌کنند که در تجمعات نروند و خرید خود در روزهای پایانی سال را به شیوه‌های دیگری انجام دهند. 
وی اضافه کرد: این رویداد فرهنگی، اجتماعی از 20 اسفندماه کار خود را آغاز خواهد کرد و چهره‌های مشهور با قراردادن پست یا استوری در صفحات مجازی خود، از دنبال‌کنندگان خود درخواست می‌کنند تا با توجه به شرایط حیاتی کشور از نظر شیوع ویروس کرونا، از بازارگردی‌های بیهوده خودداری کنند. در این راه، مناطق 22گانه و مراکز خاص سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز ما را در اجرای این مهم یاری خواهند کرد. 

رئیس فرهنگسرای رسانه در پایان تاکید کرد: بدون شک با همراهی و همدلی می‌توان این روزهای سخت را نیز پشت سر گذاشت و در نوروزهای آینده بازهم به شرایط عادی برگشت. 

نظر شما