جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۱۴۸۱۵
|
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
همزمان با ایام ولادت حضرت مهدی(عج)، جشنواره «کوچه‌های انتظار» با آذین‌بندی ۱۱۰ کوچه منتخب در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، توسط نوجوانان در نیمه شعبان برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مرضیه خسروی بروجنی رییس فرهنگ‌سرای اخلاق و دبیر اجرایی جشنواره «کوچه‌های انتظار» گفت: احیای سنت نیکوی گذشته و مشارکت سازماندهی شده نوجوانان در جشن‌های نیمه شعبان، تقویت روح همگرایی و همکاری در فعالیت مذهبی محلات و همچنین انجام فعالیت‌های مذهبی بخصوص نیمه شعبان در ایام شیوع ویروس کرونا، از جمله اهداف این جشنواره به شمار می‌رود.

وی افزود: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از نوجوانانی که به شور و شوق تولد امام زمان (عج) به تزیین کوچه‌های شهر تهران می‌پردازند و در یک خیزش خودجوش دینی و فرهنگی، ارادت خود را به آستان حضرت مهدی(عج) اعلام می‌کنند، تمجید کرده و خدمتگزاران این عرصه را برای فعالیت هرچه بهتر در سال‌های آتی تشویق می‌کند.

وی بیان کرد: پس از انتشار فراخوان و تیزر این جشنواره در فضای مجازی با همکاری مدیریت فرهنگی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، از هر منطقه پنج کوچه که آذین بندی آنها در ایام نیمه شعبان توسط نوجوانان انجام می‌شود انتخاب و نشانی این کوچه‌ها به دبیرخانه جشنواره در فرهنگ‌سرای اخلاق اعلام می‌شود.

رییس فرهنگ‌سرای اخلاق همچنین گفت: تیم‌های ارزیاب در روزهای ۱۴ و ۱۵ شعبان با حضور در کوچه‌های منتخب در سطح مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، بر اساس شاخصه‌هایی از جمله نوآوری و ابتکار در آراستن محیط، استفاده از عناصر اسلامی و ایرانی در آذین بندی، عدم ایجاد مزاحمت برای شهروندان، استفاده از پیام‌های اخلاقی در آذین بندی، میزان مشارکت شهروندان و رعایت موازین اصلاح الگوی مصرف، آذین بندی‌ها را ارزیابی می‌کنند.

به گفته خسروی بروجنی، برای آموزش ایده‌های آذین بندی به نوجوانان، تعدادی ویدیوکلیپ با موضوع نحوه آذین بندی با الگوهای بومی و معرفی فیلم‌ها و کتب شاخص در حوزه مهدویت و حتی نحوه ایمن اتصال چراغانی کوچه‌ها به کنتور برق شهری، تهیه و تدوین و برای استفاده عموم شهروندان بخصوص نوجوانان در صفحه مجازی جشنواره به نشانی @koochehayeentezar بارگذاری شده است.

دبیر اجرایی جشنواره «کوچه‌های انتظار» افزود: نوجوانان می‌توانند فعالیت‌های خود برای آذین بندی کوچه‌ها در نیمه شعبان را با هشتک #کوچه_های_انتظار یا #نیمه_شعبان در صفحات مجازی خود باز نشر داده و حتما صفحه مجازی جشنواره کوچه‌های انتظار را منشن کنند.

رییس فرهنگ‌سرای اخلاق در خصوص جوایز جشنواره «کوچه‌های انتظار» گفت: به سه کوچه‌ای که در سطح شهر تهران، بالاترین امتیاز را کسب کنند به ترتیب ۲۰،۱۵ و ۱۰  میلیون ریال جایزه نقدی به همراه لوح تقدیر و تندیس جشنواره اهدا می‌شود و از هر منطقه شهر تهران نیز یک کوچه انتخاب و مبلغ ۵ میلیون ریال هدیه نقدی تقدیم می‌شود و جایزه ویژه جشنواره نیز به کوچه ای که فعالیت‌هایش بیشتر در فضای مجازی پسندیده شود، تعلق خواهد گرفت.

دبیرخانه اجرایی جشنواره «کوچه‌های انتظار» در فرهنگ‌سرای اخلاق در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار واقع است و شماره 09216545784 آماده پاسخگویی به سوالات مخاطبان و نوجوانان علاقه‌مند به شرکت در آذین بندی نیمه شعبان هستند.

نظر شما