جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۶
کد خبر: ۱۱۴۸۹۳
|
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
تازه‌ترین کتاب سیدمهدی شجاعی با عنوان «یکی بود... یکی نبود» برای کودکان و نوجوانان منتشر شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر ، تازه‌ترین کتاب سیدمهدی شجاعی با عنوان «یکی بود... یکی نبود» برای کودکان و نوجوانان منتشر شد.
کتاب جدید سیدمهدی شجاعی منتشر شد
 سیدمهدی شجاعی این کتاب را با هدف بازخوانی فرازهایی از تاریخ صدر اسلام و زندگی «شریک ابن عبدالله نخعی» تالیف کرده است. سرنوشت عبرت‌آموز شریک داستانی است که در زمان خلافت مهدی از خلفای عباسی شکل می‌گیرد. شریک زاهدی است گوشه‌نشین و مورد اعتنا و اقبال مردم که در نهایت با وسوسه خلیفه و دریافت مال و لقمه حرام از سوی خلیفه مبدل به یکی از عمال او شده و دینش را به دنیا می‌فروشد.

به گزارش قدس آنلاین ، شجاعی این داستان را در قالب روایتی ساده و با تصویرسازی‌های متنی قابل فهم برای مخاطب خود بازگو کرده است. او در این متن سعی کرده در قبال بازخوانی داستان زندگی شریک درباره آن‌چه او را در نهایت از راه حق خارج می‌کند با مخاطب خود صحبت کند، از مبانی اسلام درباره مال حرام و کسب روزی حلال سخن به میان می‌آورد و در نهایت تاثیر حضور لقمه حرام در زندگی را بازگو کند.

شجاعی در این داستان سعی کرده محاکات ذهنی شریک را از دل قصه خارج و به جملاتی تاثیرگذار برای مخاطب خاص خود مبدل کند تا از این طریق او به اندیشیدن درباره برخی مبانی فکری خود بیشتر متمایل شود.

کتاب «یکی بود... یکی نبود» با تصویرگری‌های صدیقه احمدی همراه است. 

نظر شما