پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۹۵۳
|
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
تقویم و راهنمای آموزشی فصل بهار ۱۴۰۰ و کتاب کار ویژه نوآموزان، برای خانه‌های کودک شهر شکوفه‌ها منتشر و ارسال شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مرکز آموزش شهر تقویم و راهنمای آموزشی فصل بهار ۱۴۰۰ و کتاب کار ویژه نوآموزان، برای خانه‌های کودک شهر شکوفه‌ها منتشر و ارسال شد. این تقویم آموزشی برای تمامی خانه‌های کودک شهر شکوفه‌ها و به منظور یکپارچه‌سازی و ساماندهی تمامی فعالیت‌های آموزشی تهیه شده است و سرفصل‌های مطرح‌شده در آن، نیاز آموزش خانه‌های کودک در این فصل را تأمین می‌کند.

تقویم آموزشی با هدف ایجاد آمادگی لازم برای ارتقای مهارت‌های اجتماعی در روزها و با توجه به مناسبت‌های دینی و ملی مختلف برای گروه سنی ۴، ۵ و ۶ سال منتشر شده است و مهم‌ترین دستاورد این تقویم و کتاب کار «چه روزی؟ چه کاری؟»، ترکیب آموزش و تفریح برای کودکان در مسیری سالم است.

در این کتاب، مسیر دریافت اطلاعات کودکان بیشتر تصاویر، قصه‌ها و بازی‌ها هستند که بر اساس مناسبت‌های ملی و مذهبی که در تقویم رسمی کشور وجود دارد و بر پایه یک فعالیت میدانی از قبیل رنگ‌آمیزی، کاردستی و... طراحی شده؛ تألیف و منتشر شده است.

علاوه بر کتاب‌های آموزشی مانند کتاب مجموعه شهر ریاضی، کاربرگ‌های آموزشی مرتبط با موضوعات کتاب که شامل سرفصل‌ها و فعالیت‌های مختلف میدانی، شعر، قصه و قصه‌گویی، بازی گروهی، نقاشی، کاردستی، نمایش خلاق و... ارائه شده که به صورت شناسه محتوایی در تقویم قابل رؤیت است.

همچنین در انتهای هر ماه یک صفحه ارزیابی آموزشی بر اساس عملکرد یک ماهه نوآموز توسط مربی تکمیل خواهد شد و به اطلاع والدین خواهد رسید. 

در پایان دوره آموزشی این کتاب انتظار می‌رود کودکان بتوانند تعدادی از مناسبت‌های دینی و مذهبی را نام ببرند و با آموخته‌های خود در حیطه مهارت‌های اجتماعی فعال ظاهر شوند و در نهایت در مراسم‌های مختلف مشارکت فعال داشته باشند.
نظر شما