جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۳۸
کد خبر: ۱۱۴۹۵۴
|
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
در چهل‌ویکمین سالگرد شهادت شهید آیت‌الله محمدباقر صدر سلسله‌ نشست‌های علمی «اندیشه صدر» توسط پژوهشگاه شهید صدر به‌صورت وبینار برگزار می‌شود.
بزرگداشت چهل‌ویکمین سالگرد شهادت آیت‌الله صدربه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، چهل‌ویکمین سالگرد شهادت شهید آیت‌الله محمدباقر صدر به همت پژوهشگاه شهید صدر برگزار می‌شود.

یکی از برنامه‌های چهل‌ویکمین سالگرد برگزاری سلسله‌ نشست‌های علمی «اندیشه صدر» است که توسط پژوهشگاه شهید صدر به‌صورت وبینار برگزار می‌شود.

شهید صدر در جایگاه فقیه نظریه‌پرداز علوم انسانی، دیدگاه‌های گوناگونی را در شاخه‌های گوناگون علوم انسانی بیان کرده است که هرکدام به نوعی جریان‌ساز حرکت‌های فکری و علمی گسترده‌ای در جهان اسلام شده است. بازخوانی و ترویج این اندیشه‌ها که توسط فقیهی نابغه و کم‌نظیر ارائه شده می‌تواند عمق و دامنۀ علوم انسانی و اجتماعی اسلامی را در میان دانشگاهیان، به‌ویژه جوانان و دانشجویان گسترش دهد.

شهید صدر علاوه‌بر تسلط بر مبانی و آموزه‌های دینی به حوزۀ مسائل دانش‌های مدرن ورود کرده و توانسته است در مقابل اندیشه‌های سکولار غربی دیدگاه‌های اسلامی را ارائه دهد.

به گزارش فارس ،  سلسله‌ جلسات وبینار «اندیشه صدر» به عنوان برنامه‌های سالگرد شهادت آیت‌الله صدر با اهداف و موضوعات زیر برگزار می‌شود.

معرفی و ترویج گستره و عمق اندیشه‌های شهید صدر

ایجاد انگیزه در میان جامعۀ دانشگاهی  علوم انسانی و اجتماعی برای ورود جدی به مباحث اسلامی

معرفی آثار علمی و پژوهشگران علوم انسانی اسلامی

در همین راستا نشستی با موضوع شرح صدر؛ تحلیل آراء، اندیشه‌ها و سیره عملی شهیدصدر با حضور محسن اسماعیلی، حقوقدان، استاد و عضو هیأت‌علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و عضو خبرگان رهبری در روز  سه‌شنبه ۱۷ فروردین از ساعت:  ۲۰:۰۰ برگزار می‌شود.

سلسله‌جلسات «اندیشه صدر» به‌صورت زنده از صفحه اینستاگرام پژوهشگاه تخصصی شهید صدر به آدرس https://www.instagram.com/shahidsadr/ پخش خواهد شد.
نظر شما