جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۴۰
کد خبر: ۱۱۴۹۸۱
|
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
کانون کارآفرینی «نقش خیال» با هدف توسعه شغلی، آموزش و حمایت از هنرمندان در فرهنگ‌سرای مترو آغاز به کار کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، کانون کارآفرینی «نقش خیال» مدیریت فرهنگی هنری مترو با دبیری حسن علی‌کرمی بازیگر، نویسنده، کارگردان تئاتر، مدرس و فعال هنری با حضور هنرمندان خلاق در فرهنگ‌سرای مترو آغاز به کار کرده است.

اهداف کانون کارآفرینی «نقش خیال» در سه محور تعریف شده است که در گام نخست می‌توان به کارآفرینی، آموزش، ارتقا و توسعه شغلی و هنری، تبلیغ و ارائه محصولات اعضا به منظور اشتغال‌زایی، بر اساس تجربیات پیشین برای افرادی که توانایی کار و تولیدِ محصولات فرهنگی، هنری، علمی و ارائه خدمات را دارند اشاره کرد. همچنین افرادی که تولیدات، محصولات و اختراعات متفاوتی دارند، اما بستر و شرایطی برای ارائه مستقیم به مردم و یا مراکز مرتبط برایشان فراهم نیست.

در وهله دوم، هدف این کانون را می‌توان ترویج و گسترش فرهنگ، دانش و مهارت کارآفرینی با ایده‌پردازی عملگرا و ایجاد مشارکت‌گرایی و عرضه خدمات کارآفرینی برای متقاضیان بیان کرد. ایجاد نشاط، امید به زندگی، هدفمند کردن فعالیت‌های پراکنده افرادِ خلاق و ایجاد فضای مناسب نیز از این جمله است. 

همچنین حمایت از تولید ملی و فراهم کردن زمینه مناسب آموزش، تولید و عرضه مستقیم این محصولات به مردم، از مهم‌ترین اهداف این کانون به شمار می‌رود.

اعلام فراخوان به مخاطبانی که در حال تولید و یا دارای محصولات، آثار و کالاهایی در زمینه‌های فرهنگی، هنری، علمی و اجتماعی و... هستند و مکان و شرایط مناسبی برای ارائه محصولات و خدمات ندارند، از جمله فعالیت‌های این کانون به شمار می‌آید. 

همچنین تشکیل بانک اطلاعاتی از بازخورد این فراخوان به منظور کارشناسی و بررسی درخواست‌ها و سپس انتخاب بهترین طرح‌ها برای اجرای برنامه و همکاری سازنده در آینده را می‌توان از این دست فعالیت‌ها برشمرد.

هماهنگی فضاها و شرایط کاربردی و آماده کردن بستر مناسب برای ارائه محصولات منتخب به صورت مستقیم، اینترنتی و نمایشگاهی به مردم و برنامه‌ریزی ماهیانه به منظور برگزاری کارگاه، کلاس‌های آموزشی و نشست‌های ماهیانه در فرهنگ‌سرای مترو و برگزاری نمایشگاه‌های فصلی در سطح شهر تهران با هماهنگی مدیریت فرهنگی هنری مترو از دیگر فعالیت‌های این کانون است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت فرهنگ‌سرای مترو به نشانی metro.farhangsara.ir مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۹۶۶۵۲۶۱۸ تماس بگیرند. 
نظر شما