جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۵
کد خبر: ۱۱۴۹۸۸
|
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
فیلم سینمایی «هفت و نیم» ساخته نوید محمودی در بخش مسابقه ششمین جشنواره فیلم تگزاس آمریکا به نمایش در می‌آید. فیلم سینمایی «یه وا» ساخته آناهید آباد هم که در یازدهمین جشنواره فیلم فرانکوفون ایتالیا حضور داشت، برنده جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاچیان شد.
نمایش «هفت و نیم» در آمریکا/ موفقیت «یه وا» در ایتالیابه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،  فیلم «یه وا» به نویسندگی و کارگردانی آناهید آباد، برنده جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در جشنواره بین‌المللی فیلم فرانکوفون (Francophone Film Festival) شد.

یازدهمین دوره این جشنواره از ۱۷ تا ۲۱ مارس ۲۰۲۱ میلادی (۲۷ اسفند ۱۳۹۹ تا ۱ فروردین ۱۴۰۰) در شهر رم ایتالیا برگزار شد.

«یه وا» ساخته آناهید آباد، محصول مشترک کشورهای ارمنستان و ایران است که در جشنواره‌های معتبر دیگری مانند مونترال، ونیز، میل‌ولی، پالم‌اسپرینگز، کلیو لند، کوتبوس و... شرکت کرده و از دوازدهمین جشنواره فیلم انار، پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم زردآلوی طلایی ایروان، هفدهمین «جشنواره کینو شوک» روسیه، جشنواره فیلم نیویورک و... موفق به دریافت جوایزی شده است.

«یه‌ وا» نخستین فیلم آناهید آباد و محصول مشترک ایران و ارمنستان روایت داستانی است که به مسائل اجتماعی انسان معاصر می‌پردازد و از جمله فعالیت‌های بنیاد سینمایی فارابی در حوزه تولید مشترک محسوب می‌شود.

* نمایش «هفت و نیم» در آمریکا

فیلم سینمایی «هفت و نیم» ساخته نوید محمودی در بخش مسابقه ششمین دوره نمایش «هفت و نیم» در آمریکا/ موفقیت «یه وا» در ایتالیاجشنواره  Indie Meme Film Festival, Texas, USA  نمایش داده خواهد شد.
«هفت و نیم» به نویسندگی و کارگردانی نوید محمودی و تهیه کنندگی جمشید محمودی به همراه ۹ فیلم دیگر از جنوب آسیا برای دریافت جایزه رقابت خواهند کرد.

بر اساس این گزارش به نقلل از خبرگزاری فارس ، این جشنواره در ماه آپریل از ۲۵ فروردین تا ۵ اردیبهشت ماه در تگزاس برگزار خواهد شد و فیلم «هفت و نیم» دو نمایش خواهد داشت. در پایان نمایش اصلی فیلم نوید محمودی( کارگردان) به صورت آنلاین با شرکت در نشست به سوالات خبرنگاران و مخاطبان پاسخ خواهد داد.
«هفت و نیم» محصول مشترک ایران و افغانستان است و زندگی هفت دختر افغانستانی و ایرانی را در هفت اپیزود روایت می‌کند.
نظر شما