پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۷
کد خبر: ۱۱۵۰۲۰
|
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
فرهنگ‌سرای امید در هفته سلامت ویژه‌برنامه «پنجره سلامتی» را با آموزش حرکات ساده ورزشی تدارک دیده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، ۱۸ فروردین ماه به عنوان «روز جهانی بهداشت» از سوی سازمان بهداشت جهانی (WHO) نامگذاری شده است. به همین مناسبت همه ساله برنامه‌هایی در سراسر کشورمان با محوریت سلامت جمعی برگزار می‌شود. 

هفته سلامت فرصتی مغتنم برای معرفی اصول بهداشت فردی، جمعی، روانی و... بوده و بهترین نماد برای تزریق اهداف بهداشتی به تک‌تک افراد جامعه است. 

موضوع بهداشت در سالیان اخیر اهمیت فراوانی پیدا کرده است، چرا که عدم توجه به آن پیامدهای جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت. این موضوع در یکی دو سال اخیر و با شیوع ویروس کرونا در سطح جهان رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفته،  از این روی نهادهای جهانی سلامت بر اطلاع‌رسانی در این حوزه تاکید فراوانی دارند.
 
در همین راستا فرهنگ‌سرای امید به مناسبت هفته سلامت ویژه‌برنامه متنوعی با عنوان «پنجره سلامتی» با موضوع سلامت جمعی و روانی برای اقشار مختلف و در راستای ارتقای فرهنگ سلامت شهروندی تولید و منتشر کرده است.

در این برنامه پروین عابدین کارشناس ورزش و از مربیان ورزش صبحگاهی در پنج قسمت به آموزش ورزش‌های خانگی که برای سلامتی مفید هستند، پرداخته است. آموزش این حرکات ورزشی ساده و بدون آسیب برای عموم افراد و به ویژه سالمندان که تحرک کمتری دارند، توصیه می‌شود. 

ورزش چشم،‌ صورت، دست،‌ سرشانه و... از جمله حرکاتی است که در این برنامه تصویری آموزش داده شده تا همه افراد نحوه صحیح انجام این حرکات را بدانند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بهره‌مندی از این مجموعه تصویری به صفحه اینستاگرام فرهنگ‌سرای امید به نشانی farhangsara_omid مراجعه کنند.

در ادامه می‌توانید یکی از قسمت‌های «پنجره سلامتی» را مشاهده کنید. 

نظر شما