پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۲
کد خبر: ۱۱۵۰۵۲
|
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
در حالی که طبق تصمیم ستاد کرونا، قنادی‌ها در زمره مشاغل گروه یک قرار گرفته و اجازه فعالیت دارند، کتابفروشی‌ها 10 روز تعطیل شدند! اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران که هفته قبل نامه‌ای در همین زمینه به وزیر ارشاد نوشته بود، همچنان پیگیر دلیل تعطیلی کتابفروشی‌هاست.
قنادی‌ها باز، کتابفروشی‌ها تعطیل!به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در پی تعطیلی ۱۰ روزه اصناف در شهرهای قرمز به دلیل موج چهارم شیوع ویروس کرونا برخی از کتابفروشان از این مساله گلایه دارند و این صنف را جزو مشاغل گروه یک برشمردند.

این گروه از کتابفروشان ضمن تماس با خبرگزاری فارس با بیان این سوال که چطور شیرینی‌فروشی‌ها در این ایام باز بوده و خدمات ارائه می‌دهند، اما کتابفروشان با مراجعات اندک مشمول تعطیلی قرار گرفته‌اند، گلایه‌هایی را از متولیان ستاد کرونا ابراز داشتند.

کتابفروشان اعلام کردند در بسته‌های ارسالی برای مخاطبان هم پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده و همراه سفارش اغلب پد الکلی و دستکش قرار می‌گرفت، اما این تعطیلی ضربه جبران‌ناپذیری بر پیکره نشر کتاب خواهد بود.

 پیگیری‌های خبرگزاری فارس نشان می‌دهد اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران نیز هفته گذشته نامه‌ای در راستای تعطیلی‌های احتمالی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کرده و از دوماه پیش نیز مساله تعطیلی را از سوی اتاق اصناف پیگیر بود؛ چرا که تعطیلی عمومی قابل پیش‌بینی بود. روز گذشته نیز اتحادیه ناشران دوباره موضوع را از طریق اتاق اصناف پیگیر شده است.

هومان حسن پور، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران نیز با تائید این خبر اظهار داشت: در حال پیگیری موضوع از طریق اتاق اصناف هستیم؛ چرا که تعطیلی را پیش بینی کرده و به ارشاد و شخص وزیر هم نامه نوشته بودیم.

با وجود شرایط حاد اهالی نشر و چرخش مالی نامناسب در این حوزه بسیاری از آنها از قرارگیری کتابفروشان در طرح تعطیلی سراسری گلایه‌هایی را مطرح می‌کنند. آن‌ها می‌گویند در ایام قرنطینه، اغلب خانواده‌ها نیازمند کتاب بوده و حتی اوقات فراغت خود را نیز با آن سپری می‌کنند. پس کتابفروشی‌ها می‌توانستند در این ایام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی محلی برای تامین نیاز خانواده‌ها باشند و در کنار، آن چرخ اقتصادی کتابفروشان نیز متوقف نمی‌شد.
نظر شما