جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۵۷
کد خبر: ۱۱۵۰۷۲
|
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز به کار نمایشگاه مجازی قرآن کریم و فعالیت آن به مدت ۱۰ روز خبر داد.
زمان برگزاری نمایشگاه مجازی قرآن اعلام شدبه گزارش پایگاه تحلیلی خبری فرهنگ و هنر ، مرتضی خدمتکار، مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت با اعلام زمان برگزاری نمایشگاه مجازی قرآن گفت: این نمایشگاه به مدت ۱۰ روز از ۱۱ تا ۲۰ اردیبهشت، مصادف با هجدهم تا بیست‌وهفتم ماه مبارک رمضان برپا می‌شود.

وی افزود: در این نمایشگاه مجازی، دو بخش اصلی فروشگاهی و محتوایی وجود دارد که بخش فروشگاهی به فروش کتاب‌های چاپی در حوزه دین و دفاع مقدس اختصاص دارد. به عبارت دیگر امکان عرضه و فروش تمام کتاب‌های مربوط به دین و حوزه دفاع مقدس که ناشران از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز چاپ گرفته باشند، فراهم شده است.

خدمتکار ادامه داد: بستر این نمایشگاه، همچون نمایشگاه مجازی کتاب است که سال گذشته برای اولین بار به دلیل ویروس کرونا از سوی خانه کتاب برگزار شد و در آنجا ناشران ثبت اثر می‌کردند و بازدیدکنندگان کتاب مورد نظر خود را از انتشاراتی که کتاب را ارائه کرده بود، انتخاب کرده و در سبد خرید قرار می‌دادند.

به گزارش ایکنا ، وی تعداد کتاب‌های مربوط به حوزه دین و دفاع مقدس را بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بالغ بر ۴۰ هزار اثر مکتوب برشمرد که مجوز انتشار آنها در نمایشگاه مجازی قرآن کریم فراهم شده و افزود: اجازه عرضه و فروش تمام کتاب‌هایی در نمایشگاه قرآن فراهم شده که مجوز چاپ آنها مربوط به ابتدای سال ۱۳۹۲ تا پایان اسفند ۹۹ بوده است.

خدمتکار افزود: خانه کتاب و ادبیات ایران به عنوان مجری بخش فروشگاهی نمایشگاه قرآن انتخاب شده است به عبارت دیگر وقتی یک بازدیدکننده وارد سامانه نمایشگاه مجازی قرآن و بخش فروش آن می‌شود، به سامانه خانه کتاب منتقل خواهد شد.

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد درباره بخش محتوایی نمایشگاه قرآن نیز بیان کرد: تلاش داریم تا مجموعه‌های شاخص و ممتاز را که در فضای مجازی خدماتی ارائه می‌دهند، شناسایی و زمینه حضور آنها را در نمایشگاه مجازی قرآن فراهم کنیم و تمام مؤسسات و مراکز قرآنی و دینی که در بستر فضای مجازی فعالیت دارند، در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

خدمتکار افزود: ثبت‌نام برای حضور ناشران و موسسات قرآنی از ۲۳ فروردین آغاز می‌شود و به مدت پنج روز تمام ناشران و موسسات و مراکز قرآنی که مایل به حضور در نمایشگاه قرآن هستند، می‌توانند در سامانه ثبت نام کرده و بعد از مرحله ثبت نام، کار ارزیابی و پالایش آنها انجام خواهد شد و آنگاه می‌توان آماری از میزان حضور ناشران و مؤسسات قرآنی ارائه کرد.

وی اظهار کرد: تمام ناشرانی که در نمایشگاه مجازی قرآن شرکت می‌کنند، ملزم خواهند شد که ۲۰ درصد تخفیف برای تمام محصولات خود در نظر بگیرند. البته ناشران می‌توانند برای ثبت نام به سامانه خانه کتاب مراجعه کنند و موسسات قرآنی می‌توانند در سامانه معاونت قرآن و عترت ثبت نام اولیه را انجام دهند، ولی سامانه نمایشگاه مجازی قرآن ۱۱ اردیبهشت در دسترس خواهد بود.

بیست‌وهفت دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تا سال ۹۸ از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ماه مبارک رمضان برگزار شد که از سال گذشته به دلیل شیوع کرونا این رویداد برگزار نشد و امسال به صورت مجازی میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.
نظر شما