پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۷
کد خبر: ۱۱۵۰۷۸
|
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 4 از اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی ماه مبارک رمضان در فضای مجازی برای شهروندان تهرانی بویژه شهروندان منطقه 4 تهران خبر داد.
اجرای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی ماه مبارک رمضان در فضای مجازیبه گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی فرهنگ و هنر «رضا دوستعلی»، مدیر فرهنگی هنری منطقه 4 و رییس فرهنگ‌سرای اشراق با بیان اینکه ویژه برنامه‌های رمضانی امسال از 25 فروردین تا 25 اردیبهشت برگزار می‌شود، گفت: با توجه به شرایطی که به واسطه شیوع بیماری کرونا به وجود آمده تصمیم به برگزاری برنامه‌های فرهنگی قابل اجرا ‌درفضای مجازی گرفتیم.

رییس فرهنگسرای اشراق در تشریح برنامه‌های فرهنگی رمضان افزود: مراکز فرهنگی هنری منطقه 4 ویژه برنامه مجازی آماده خدمت رسانی به شهروندان تهرانی در ماه مبارک رمضان خواهد بود.

دوستعلی ادامه داد: گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای دینی، بزرگان، مفاخر و علمای اسلام، ترویج روحیه ایثار، جهاد، شهادت و مرگ آگاهی و آشنایی شهروندان با زندگی و تفکر مفاخر و بزرگان دفاع مقدس و جریان مقاومت، گسترش فرهنگ حلم، صبر، احترام، آرامش و مهربانی در روابط فردی، اجتماعی و خانواده، ترویج و اقامه نماز، انس با قرآن و بهره برداری از متون مرجع دینیبا محوریت قرآن کریم، بهره گیری از تمامی ظرفیت های هنری فضای حقیقی و مجازی در حوزه ادبیات، نمایش، شعر، موسیقی، فیلم، رسانه و سینما در راستای تعالی ذائقه هنری شهروندان، گسترش و تقویت عزت ملی و حس تعلق به سرزمین، جغرافیا، پرچم و سرود ملی، معرفی فلسفه و ماهیت انقلاب اسلامی، ولایت، شخصیت حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب و تقویت روحیه استکبار ستیزی با محوریت قدس، فلسطین و مقاومت و ... از جمله اهداف 17 گانه در نظر گرفته شده است.

به گفته مدیر فرهنگی هنری منطقه 4 و رییس فرهنگ سرای اشراق این ویژه برنامه‌ها با هدف بهره مندی حداکثری روزه‌داران از ایام ماه مبارک رمضان اقدام به تهیه و انتشار سری پادکست‌ها، فتوکلیپ، اینفوگرافیک، ویدئو کلیپ کرده است.

رئیس فرهنگسرای اشراق بیان کرد: خانه فرهنگ صدف، فرهنگسرای اشراق، فرهنگسرای هنگام، کتابخانه امید،  کتابخانه اوقاف برادران، کتابخانه حکیمیه، کتابخانه شهید آوینی، کتابخانه شیخ اشراق، کتابخانه لویزان، مجتمع فرهنگی هنری حکیمیه و نگارخانه آفرینش نقش از جمله مراکزی هستند که برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و در رده‌های سنی نوجوان، جوان، میان سال و سالمند در آنها اجرا می شود.

 مدیر فرهنگی هنری منطقه 4 تصریح کرد: همچنین «محفل انس با قرآن و مناجات خوانی» مشروط به اخذ تایید از ستاد ملی کرونا، هر روز در ایام ماه مبارک رمضان؛ قبل از اذان مغرب تا یک ساعت بعد از اذان، در فرهنگسرای اشراق و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

 مسابقه اینترنتی «رازهای آسمانی» از دیگر برنامه‌های ماه مبارک است. این مسابقه با همکاری روبیکا از 15 تا  29 ماه  مبارک رمضان  برگزار و به برندگان جوایزی اهدا خواهد شد.

علاقمندان می‌توانند از طریق شبکه‌های اجتماعی به کلیپ‌ها و پادکست‌های منتشر شده در صفحه اینستاگرامeshragh.farhangsara دسترسی پیدا کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 77326777 تماس بگیرند و یا به نشانی تهران پارس فلکه دوم انتهای خیابان جشنواره مراجعه کنند
نظر شما