چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۴۶
کد خبر: ۱۱۵۰۹۵
|
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری
وبینار آموزشی با عنوان «عطر رمضان در زندگی» به همت فرهنگ‌سرای خانواده در آستانه ماه مبارک رمضان با حضور حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری روز یکشنبه ۲۲ فروردین ماه برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، وبینار آموزشی با عنوان «عطر رمضان در زندگی» به همت فرهنگ‌سرای خانواده در آستانه ماه مبارک رمضان با حضور حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری روز یکشنبه ۲۲ فروردین ماه برگزار شد. این برنامه با هدف ارتقای سطح آگاهی اجتماعی با موضوع «نقش خانواده در ایجاد معنویت در زندگی فرزندان» ویژه اعضای میز خانواده اجرا شد. 

حجت‌الاسلام میثم امرودی در ابتدای وبینار آموزشی «عطر رمضان در زندگی» درباره فضیلت تربیت و عوامل مؤثر در این زمینه از جمله ارادی و غیرارادی نکاتی را تشریح کرد و گفت: عوامل ارادی بهترین رکن است و می‌توان انسان را چنان خلق کرد که انسان با اراده خود راه را پیدا کند و اگر کاری را بخواهد انجام می‌دهد. 

وی در ادامه گفت: عوامل ارادی محیطی است که انسان در آن زندگی می‌کند، از جمله منزل و خانواده و محیط‌هایی مانند مدرسه، مسجد، محله و صنف (تاکسیرانان، پزشکان و بازاری‌ها) دارای هویت خاصی هستند، محیط‌های واقعی و مجازی ذهن انسان را مدیریت می‌کند و محیط مجازی در حوزه فرهنگ قابل تغییر و ارادی است و بسیار تاثیرگذار است.

رییس سازمان فرهنگی هنری در ادامه بیان کرد: کنار خانواده نشستن و حرف معمولی زدن بهتر از اعتکاف خانه خداست، هر جایی که باعث تکامل انسان شود خداوند متعال ارزش بیشتری به آن داده است و خانواده جزو مواردی است که در درگاه پروردگار متعال بسیار مهم است.

وی در ادامه گفت: فرهنگ یکی از عوامل مستقیمی است که شامل موارد متعددی از جمله فرهنگ مناسک، زیارتگاه‌ها، نحوه خوردن و آشامیدن، آموزه‌ها و انگاره‌ها، رفت‌وآمدهای خانواده‌ها و... است و میزان تاثیرگذاری آن به عواملی چون مکان، خود فعل و زمان بستگی دارد.

حجت‌الاسلام امرودی درباره بهره‌های ماه مبارک رمضان بیان کرد: رمضان ماه تمرین اخلاص در نیت‌های اعمال انسان است، هر کس اخلاص بیشتری داشته باشد در رمضان بهره‌مندی بیشتر می‌برد. لقمه حلال سبب برکت زندگی است و یکی از مهم‌ترین عوامل در شکل‌گیری شخصیت انسان که آثار عجیبی به همراه دارد مال و روزی حلال است.

وی در پایان گفت: رمضان ماه پرفضیلت الهی تمرین احسان است و از معنویات پرفضیلت این ماه سبقت گرفتن در کارهای خیر است، رمضان ماه خیرات است و سعی کنیم در این ماه از گناهانی که حکم جنگ با خدا را دارد پرهیز کنیم و حظ و بهره رمضان را می‌بریم.

این وبینار آموزشی در سامانه شهرآموخت و با حضور تعدادی از کارکنان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد. 


نظر شما