شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۴۳
کد خبر: ۱۱۵۰۹۶
|
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
مجتمع فرهنگی هنری نور در برنامه مجازی «شهید قلم»، به مروری بر زندگی شهید سید مرتضی آوینی و آثار وی پرداخت.
مروری بر زندگی و آثار شهید آوینی در برنامه «شهید قلم»به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مجتمع فرهنگی هنری نور وابسته به مدیریت فرهنگی هنری منطقه 5 برنامه مجازی «شهید قلم» را با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی سبک زندگی شهدای شاخص و به مناسبت گرامی‌داشت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی، با مروری بر زندگی و آثار سید شهیدان قلم در بستر شبکه‌های مجازی منتشر کرد.


شهید سید مرتضی آوینی در شهریور سال 1326 در شهر ری متولد شد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در شهرهای زنجان، کرمان و تهران به پایان رساند و سپس به عنوان دانشجوی معماری وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد. او از کودکی با هنر انس داشت؛ شعر می‌سرود، داستان و مقاله می‌نوشت و نقاشی می‌کرد. تحصیلات دانشگاهی‌اش را نیز در رشته‌ای به انجام رساند که با طبع هنری او سازگار بود، ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی معماری را کنار گذاشت و به اقتضای ضرورت های انقلاب به فیلمسازی پرداخت و در جریان ساخت فیلم مستند در منطقه فکه به فیض شهادت نائل شد.


علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این صفحه به نشانی @mojtama_farhangi_nour برنامه مجازی «شهید قلم» را تماشا و با دوستان خود به اشتراک بگذارند.


نظر شما