جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۷
کد خبر: ۱۱۵۱۴۴
|
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: مجموعه طنز «شوخی شوخی» با هدف اثربخشی لازم و همراهی مخاطبان مختلف اجتماعی برای حفظ محیط‌زیست و عامل مهم ادامه حیات زمین، تولید شده و پخش می‌شود.
آموزش غیرمستقیم محیط‌زیست با مجموعه «شوخی شوخی»
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری فرهنگ و هنر، ژیلا مهدی آقایی با اشاره به تولید و پخش مجموعه طنز آموزشی «شوخی شوخی» با همکاری این سازمان و شبکه سه سیما افزود: این مجموعه طنز، با آموزش های غیر مستقیم و زبان زیبای طنز هر شب به مدت ۲۰ دقیقه میهمان خانه‌های مردم است.

وی ادامه داد: از ویژگی های بارز این مجموعه، عروسکی بودن آن است و این فضای بسیار خوبی برای طنز را فراهم می کند تا در قالب آیتم های نمایشی به طور غیر مستقیم ذهن مخاطب را با مسائل مختلف محیط زیستی درگیر کند.

آقایی تصریح کرد: این مجموعه با معرفی شخصیت‌های محیط‌زیستی از حیوانات، پیام‌های محیط زیستی ساده و کاربردی را که مردم می توانند با انجام آنها در زندگی روزمره، درحفظ محیط زیست پیرامون شان اثر گذار باشند برای آنها بازگو می کند.

وی اظهار داشت: در این برنامه نمادهای محیط‌زیستی، گونه های جانوری و گیاهی در معرض خطر انقراض، مناطق تحت مدیریت سازمان، تالاب ها و تنوع زیستی استان های کشور را به مخاطبین معرفی می‌کند و از اهمیت حفاظت از آنها می گوید، این به معنای آگاهی رسانی در سطحی گسترده برای معرفی عوامل دخیل در محیط زیست و اهمیت حفاظت از آنها است.

به گزارش ایرنا به گفته آقایی، مجموعه شوخی شوخی برنامه‌ای مردمی و برای مردم است و مصرانه بر تاثیر آموزش غیر مستقیم در حفظ محیط زیست و فرهنگ سازی در این زمینه تاکید دارد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم در فرآیندی مستمر و با تکرار آموزش های محیط زیستی و ارائه راهکارهای ساده و کاربردی، مشارکت حداکثری مردم در حفاظت از محیط زیست کشور را شاهد باشیم و بتوانیم قدم های موثری برای تحقق شعار ۸۰ میلیون محیط بان برای توسعه پایدار ایران برداریم.

وی با قدردانی از شبکه سه سیما برای پخش هر شب و تخصیص زمان خوب پخش به این برنامه، گفت: این برنامه محمل مناسبی را برای جذب مخاطبان ایجاد کرده است، امید که بتوانیم تاثیر لازم را بر توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست در کشور عزیزمان بگذاریم.

مهدی آقایی در ادامه با بیان اینکه بخش عمده معضلات محیط زیستی ریشه در الگوی غیراصولی مصرف منابع و کالاها دارد از این رو نوعی مشکل فرهنگی محسوب می شود، گفت: نیازمند عزم همگانی برای تقویت فرهنگ حفاظت از محیط زیست در سطح گسترده ای از مخاطبین هستیم.

وی تصریح کرد: محیط زیست براساس تکالیف قانونی خود، بهره‌مندی از ابزار آموزش برای حفاظت خردمندانه از محیط‌زیست را یکی از محورهای اصلی فعالیت های خود قرارداده است.

به گفته معاون سازمان حفاظت محیط زیست، حفاظت از محیط زیست مقوله ای نیست که صرفاً مسئولیت مردمی یا دولتی باشد بلکه مقوله ای همگانی است و نیاز به مشارکت همه اقشار اجتماعی دارد، اهمیت این مشارکت به حدی است که از آن به عنوان یک مسئولیت اجتماعی بسیار مهم یاد می شود.

آقایی با تاکید بر اینکه حفظ محیط زیست نیازمند مشارکت همه گروه‌ها و اقشار مختلف اجتماعی است، یاد آور شد: پیش نیاز اصلی توسعه مشارکت اجتماعی و سپردن این نقش به خود مردم، افزایش آگاهی و سرمایه گذاری برای توانمندسازی آنهاست، قطعا شهروند مسئولیت پذیر، مطالبه گر داشتن محیط زیستی سالم برای زندگی سالم خواهد بود.

مجموعه طنز «شوخی شوخی» با اجرای عبدالله روا و بازی حدود ۴۰ عروسک هر شب شبکه سه سما پخش می شود.
نظر شما