شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۱۵۱۴۶
|
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
از سوی کتابخانه اشراق در فضای مجازی منتشر شد
کتابخانه اشراق فتو کلیپ ای با عنوان "طعم خوش کتاب "که به معرفی کتاب اسم تو مصطفاست را در فضای مجازی منتشر کرد.
فتوکلیپ طعم خوش کتاببه گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی فرهنگ وهنر،کتاب اسم تو مصطفاست به نویسندگی راضیه تجار به‌روایت سمیه ابراهیم پور که از سوی انتشارات روایت فتح منتشر شده است.
کتاب «اسم تو مصطفاست» زندگی حماسی و عاشقانه شهید مصطفی صدرزاده است

کتاب «اسم تو مصطفاست» روایت زوج جوانی که  یکدیگر را دوست دارند و می‌خواهند با هم زندگی کنند، انگیزه‌ای برای فکر کردن به اهداف، آرمان‌ها و مسئولیت‌های خود دارند و همین چالش‌ها باعث جذابیت داستان می‌شود و خواننده را به فکر فرو می‌برد. مخاطب این کتاب در پایان داستان و در زمانی که کتاب را زمین می‌گذارد تازه با چرایی مواجه می‌شود که او را به فکر می‌اندازد.
برشی از کتاب
اینجا بر لبهٔ سنگ سرد نشسته‌ام و زیر چادر، تیک‌تیک می‌لرزم. آن گل آفتابی که در چشمان تو افتاده، یک ذره هم گرما به تن من نمی‌بخشد. انگار با موذی‌گری می‌خواهد دو خط ابروی تو را به هم نزدیک‌تر کند و دل مرا بیشتر بلرزاند. می‌دانی که همیشه در برابر اخمت پای دلم لرزیده. تا اینجا پای پیاده آمدم. از خانه‌مان تا بهشت رضوان شهریار ده دقیقه راه است، اما برای همین مسافت کوتاه هم رو به باد ایستادم و داد زدم: «آقامصطفی!» نه یک بار که سه بار. دیدم که از میان باد آمدی، با چشم‌هایی سرخ و موهایی آشفته. با همان پیراهنی که جای‌جایش لکه‌های خون بود و شلوار سبز لجنی شش‌جیبه. آمدی و گفتی: «جانم سمیه!»
گفتم: «مگه نه اینکه هروقت می‌خواستم جایی برم، همراهی‌م می‌کردی؟ حالا می‌خوام بیام سر مزارت، با من بیا!» شانه‌به‌شانه‌ام آمدی.
به مامان که گفتم فاطمه و محمدعلی پیش شما باشند تا برم بهشت رضوان و برگردم، با نگرانی پرسید: «تنها؟!»
ـ چرا فکر می‌کنی تنها؟
ـ پس با کی؟
ـ آقامصطفی!
پلک چپش پرید: «بسم الله الرحمن الرحیم.» چشم‌هایش پر از اشک شد. زیر لب دعایی خواند و به‌سمتم فوت کرد. لابد خیال کرد مُخَم تاب برداشته...

درباره نویسنده
راضیه تجار، نویسنده، محقق و از اعضای هیئت موسس انجمن قلم ایران است. او روان‌شناسی خوانده و در عرصه نویسندگی فعالیت می‌کند. البته تا کنون مسئولیت‌های ادبی و هنری متعددی را هم بر عهده داشته است. از آثار راضیه تجار می‌توان به کتاب‌های «کوچه اقاقیا»، «نرگس‌ها» و «هفت بند» اشاره کرد. راضیه تجار از نویسندگان برگزیده حوزه دفاع مقدس شناخته شده است.

علاقه مندان می توانند کلیپ های کتابخانه اشراق را در صفحه اینستاگرامtlib.eshragh  مراجعه کنند و یا به نشانی فلکه دوم انتهای خیابان جشنواره کتابخانه اشراق مراجعه کنند ویا با شماره تلفن77359222 تماس بگیرند

https://aparat.com/v/y4pJj



نظر شما