شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۹
کد خبر: ۱۱۵۱۴۹
|
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
نامه اعتراضی کتابفروش‌‌ها روی میز وزیر
معاون فرهنگی وزیر ارشاد برگزاری طرح فصلی بهارانه کتاب را فعلا منتفی و در شرایط حاضر برگزاری نمایشگاه کتب دینی و قرآن را در اولویت دانست و گفت: این نمایشگاه بخش فروش کتاب هم خواهد داشت.
معاون فرهنگی وزیر ارشاد برگزاری طرح فصلی بهارانه کتاب را فعلا منتفی و در شرایط حاضر برگزاری نمایشگاه کتب دینی و قرآن را در اولویت دانست و گفت: این نمایشگاه بخش فروش کتاب هم خواهد داشت.به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، با تعطیلی کتابفروشی‌ها گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر برگزاری طرح «بهارانه» مطرح می‌شد تا کتابفروشی‌ها از این تنگنا خارج شوند، اما ظاهرا تمام طرح‌ها در نمایشگاه کتب دینی و قرآن تجمیع شده است.

*تصمیمی برای برگزاری طرح فصلی فروش کتاب نداریم

محسن جوادی، معاون فرهنگی وزیر ارشاد در گفت وگو با خبرنگار فارس با تائید این موضوع عنوان کرد: با توجه به برگزاری نمایشگاه کتب دینی و قرآن از ۱۱ اردیبهشت به شکل مجازی، «طرح بهارانه کتاب» نخواهیم داشت.

وی در توضیح بیشتر خاطرنشان کرد: فروش کتاب در نمایشگاه کتب دینی و قرآن فراهم شده و مخاطبان می‌توانند کتاب‌های مدنظر خود را خریداری کنند.

به گفته معاون وزیر ارشاد، نمایشگاه کتب دینی و قرآن امسال با تمهیدات بهتر و به شکل مجازی برگزار خواهد شد تا پاسخگوی نیاز مراجعان باشد.

وی گفت: در ماه‌های آتی بر اساس شرایط پیرامون طرح‌های فصلی کتاب تصمیم‌گیری خواهد شد. بنابراین در حال حاضر تصمیم اولیه، برگزاری نمایشگاه قرآن است.

* ورود کتابفروشی‌ها به فهرست مشاغل گروه یک آسان نیست

بنا بر گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، جوادی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به این پرسش که طی چند روز اخیر اعتراضات گسترده کتابفروشی‌ها را شاهدیم و آنها معتقدند کتابفروشی باید فهرست مشاغل گروه یک باشد. در این راستا تدبیر و تغییری در وضعیت حال شده؟ گفت: نامه به وزیر ارشاد ارسال شده و پیگیری آن در ستاد ملی کرونا با آقای وزیر است؛ چون ایشان در ستاد کرونا حضور دارد و این ماجرا از حد معاونت فرهنگی فراتر است.

وی ادامه داد: تغییر وضعیت کتابفروشی‌ها در جدول مشاغل ساده نیست و آقای وزیر باید این مساله را مطرح و از سوی ستاد تصمیم‌گیری شود، اما احتمالا پیش از این طرح و بررسی شده است.
مطالب مرتبط
نظر شما