جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۵۷
کد خبر: ۱۱۵۲۱۴
|
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
محققان دریافتند، مصرف گوشت قرمز و فرآوری شده خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می‌دهد
هشدار محققان نسبت به مصرف گوشت قرمزبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نتایج یک بررس جدید نشان می‌دهد، مصرف گوشت قرمز و فرآوری شده خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می‌دهد، سفتی رگ‌ها و علمکرد ضعیف‌تر قلب را به دنبال دارد.

محققان انگلیسی در این تحقیق حدود ۲۰ هزار نفر را تحت بررسی قرار دادند و درنهایت دریافتند، مصرف بیشتر گوشت قرمز و فرآوری شده با عملکرد بدتر قلب ارتباط داشت. مطالعات قبلی در مورد خطرات ناشی از مصرف منظم گوشت قرمز هشدار داده است.

بر اساس این گزارش به نقل از خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس و نشریه دیلی‌میل ، دانشمندان انگلیسی مصرف هر نوع گوشت قرمز - مانند گوشت گاو و گوشت بره را با کاهش عملکرد قلب مرتبط دانسته‌اند.

گوشت فرآوری شده گوشتی است که توسط نمک، دود دادن، خشک کردن و یا بصورت کنسرو حفظ و مراقبت می شود؛ سوسیس سرخ کرده، هات داگ، کالباس، بیکن و ژامبون از اناوع گوشت فرآوری شده هستند.
هشدار محققان نسبت به مصرف گوشت قرمز
برخی شواهد نشان می‌دهد که گوشت قرمز میکروبیوم روده را تغییر می‌دهد و منجر به افزایش مقادیر بیشتری از متابولیت‌های خون می‌شود که به نوبه خود با خطر بیشتر بیماری‌های قلبی مرتبط است.

مصرف گوشت قرمز قبلاً به بیماری قلبی - بزرگترین قاتل جهان - مرتبط بوده است.

کارشناسان توصیه می‌کنند دوستداران همبرگر می‌توانند گزینه‌های گیاهی زیادی که در دسترس هستند را استفاده کنند.



نظر شما