پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۱۵۲۳۹
|
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
انتشارات «سایمون و شوستر» از نشر کتاب پلیسی که به برئونا تیلور شلیک کرد، خودداری کرد.
غول انتشارات آمریکا، کتاب پلیس قاتل را چاپ نکرد!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، انتشارات «سایمون و شوستر» غول ناشران آمریکایی قرار بود کتاب «نبرد برای حقیقت» نوشته «جاناتان مَتینگلی» پلیس قاتل دختر سیاه‌پوست را منتشر کند که پس از امتناع، انتشارات «پست هیل پرس» اقدام به نشر این کتاب کرد.

انتشارات «سایمون و شوستر» از نشر کتاب پلیسی که به «برئونا تیلور» شلیک کرد، خودداری کرد.

پس از انتقادات گسترده، انتشارات سایمون و شوستر اعلام کرد که این کتاب که نوشته یکی از نیروهای پلیس است که برونا تیلور را هدف گلوله قرار داده، منتشر نخواهد کرد.

«جنگ برای حقیقت: داستان تراژدی برئونا تیلور» اثر گروهبان «جاناتان متینگلی»، مامور پلیس لوئیزویل، کنتاکی است که در مارس سال گذشته به خانه تیلور حمله کرد و او را هدف گلوله قرار داد.

کتاب اما بالاخره توسط «پست هیل پرس» یک انتشارات کوچک زیرمجموعه «سایمون و شوستر» که در حوزه عناوین کتب و نویسنده‌های «سیاست محافظه‌کار» و کتب مسیحیت فعالیت می‌کند، منتشر شد. این انتشارات پاتق نویسندگانی ازجمله «لورا لومر»، از راستگرایان افراطی تئوری توطئه و «مت گائتز» نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا است.

متینگلی هنوز در اداره پلیس لوئیزویل مشغول به کار است و به عنوان بخشی از تحقیقات مواد مخدر، اولین ماموری بود که پس از نیمه شب 13 مارس 2020 وارد آپارتمان تیلور شد. مطابق گزارش بالستیک FBI، متینگلی حداقل عامل یکی از شش شلیکی بود که به تیلور اصابت کرد. «برئونا تیلور» سیاهپوست بر اثر جراحات شدید ناشی از اثابت 6 گلوله ماموران پلیس جان داد.

در ماه سپتامبر، او توسط هیئت عالی منصفه، به همراه دیگر مامور پلیس که تیر خلاص را به «برئونا تیلور» زده بود، تبرئه شد.

اینکه این موضوع چگونه می تواند بر انتشار کتاب تأثیر بگذارد هنوز مشخص نیست. قبل از اینکه «S&S» اعلام کند که این کتاب را منتشر نمی‌کند، «کلسی مریت» سخنگوی انتشارات «پست هیل پرس»، گفت که ناشر از آزادی بیان برای همه نویسندگان حمایت می کند!

بر اساس این گزارش به نقل از خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس و نشریه گاردین، چند روز پیش انتشارات «سایمون و شوستر» در بیانیه اول خود هرگونه نظارت یا مشارکت در چاپ و نشر این کتاب جنجالی را رد کرد. اما پس از انتقادات گسترده و تشکیل کارزارهای اعتراضی علیه انتشار کتاب مذکور، این ناشر بزرگ آمریکایی با انتشار بیانیه دوم از انتشار کتاب ضارب سیاهپوست به قتل رسیده، برائت جست.
نظر شما