شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۴
کد خبر: ۱۱۵۲۶۹
|
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
«گلستان امام» عنوان ویدئو گرافیک هایی است که به مناسبت یکم اردیبهشت ماه روز بزرگداشت سعدی توسط فرهنگ‌سرای امام(ره) تولید و در فضای مجازی منتشر خواهد شد.
فرهنگ‌سرای امام(ره) ویدئو گرافیک های «گلستان امام» را تولید کرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، فرهنگ‌سرای امام(ره) «گلستان امام» را به مناسبت یکم اردیبهشت ماه روز بزرگداشت سعدی برپا می‌کند. این محصول تاملی دارد بر اهتمام و علاقه امام(ره) راحل به شیخ اجل سعدی که این تعلق خاطر با شیوه‌ای جاذب و برگرفته از کتاب «حکومتی بر اساس اخلاق» که به خاطرات حجت‌الاسلام بی‌آزار شیرازی اختصاص دارد گرداوری و طراحی شده است.

براین اساس ، نزد بسیاری علاقه‌مندی به شعر و شاعری به خصوص برای رهبری انقلابی و سیاستمدار چون امام خمینی(ره) غیرمنتظره و عجیب به نظر رسد، اما تعجب آنان رفع می‌شود اگر بدانند که شعر و زبان فارسی تنها یک زبان موزون نیست، بلکه یک فرهنگ و یک تمدن زبان مشترک و حلقه اتصال زبانی و فرهنگی تمام آسیای میانه، شبه‌قاره هند و ایران و قفقاز بوده است.

این محصول فرهنگی که ویژه ایام قرنطینه شهروندان تولید شده است، تأمل امام(ره) راحل به بوستان و گلستان سعدی و ترویج این نگاه که حاوی اصول اخلاقی در همه ابعاد زندگی است را مد نظر قرار داده است. در این اثر می‌توان به خوبی دریافت که تا چه اندازه امام(ره) از دوران جوانی از سعدی درس انقلاب و کشورداری اخلاقی فرا گرفته‌اند.

در بخشی از «گلستان امام» به نقل از حجت‌الاسلام بی‌آزار شیرازی آمده است: به یاد دارم چند ماه قبل از ارتحال امام(ره) بود که یک روز صبح حجت‌الاسلام رسولی محلاتی رییس دفتر امام(ره) به بنده زنگ زدند و گفتند: امام(ره) خواستار دیوان سه جلدی سعدی هستند، شما می‌توانید برایشان پیدا کنید؟ گفتم با کمال میل. اما چرا سه جلدی نه یک جلدی؟ اظهار داشتند که امام(ره) می‌خواهند مجلدات کم‌حجم باشد تا بتوانند در قدم زدن‌های روزانه آن را با خود ببرند و به آسانی آنها را مطالعه کنند. همان روز برایشان تهیه کردم و فرستادم. این جریان برایم از چند جهت جالب و آموزنده بود: اهتمام فراوان امام(ره) به کتاب‌خوانی و استفاده از اوقات و فرصت‌ها. و بیش از همه اهتمام امام(ره) به سعدی آن هم در آن سن و آن همه اشتغالات.


نشانی آدرس اینستاگرام فرهنگ‌سرای امام(ره) imam.farhangsaraa است.
نظر شما