پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۱۸
کد خبر: ۱۱۵۲۷۱
|
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
نمایشگاه نقاشیخط با عنوان "بسمه الله" در ماه مبارک رمضان از تاریخ 31 فرودین در فضای مجازی فرهنگسرای اشراق برگزار می شود.
نمایشگاه نقاشی خط در فضای مجازی فرهنگسرای اشراقبه گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی فرهنگ وهنر؛ نمایشگاه نقاشیخط به هنرمندی شهین ترک زبان به تعداد15 عکس از نقاشیخط " بسم الله" که به صورت مجازی برپا شده است.
هنرمند شهین ترک زبان فوق لیسانس گرافیک  که از سال 65 فعالیت هنری خود را آغاز کرده است او در کارنامه خود بیش از 40 نمایشگاه انفرادی و جمعی، چاپ و تالیف و  طراحی کتب دبستان، مدرس و داور جشنواره های هنرهای تجسمی دانشجویان و دانش آموزان  و ... را دارد.  
نقاشیخط، ترکیبی هنرمندانه از نقاشی، فرم و خوشنویسی است و آرایشی هنرمندانه از حروف و کلمات در قالب یک طرح نقاشی است که در ذهن خوشنویس ایجاد می شود.
نقاشیخط، یکی از هنرهای ارزشمند است که خوشنویسان و خطاطان به کمک رنگها و حروف خوشنویسی، احساسات و اندیشه های خود را به مخاطبان منتقل کنند   و روشی عالی برای انتقال مفاهیم عمیق و درونی به دیگر انسانها است.
از دیرباز، خوشنویسی و نقاشی رابطه ای تنگاتنگ با هم داشته اند و همراهی این دو هنر در نقاشی خط، بسیار چشم نواز و دیدنی است.
نقاشیخط در گروه هنرهای تجسمی قرار می گیرد. هرکدام از آثار هنری که با کمک تکنیک های خطاطی و نقاشی به وجود بیاید، جزو آثار نقاشی خط محسوب می شود. بنابراین از لازمه های نقاشِ خط شدن دانستن اصول اولیه نقاشی و خوشنویسی است.
  علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به نشانی eshragh.farhangsara مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 77326777 تماس بگیرند..
https://aparat.com/v/fGh4V
نظر شما